Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-05, 18:49   #1
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Embirds betaversion för 64 bitar

Om jag har fattat rätt så har Embird gjort en betaversion som ska fungera med 64-bitars Vista och Windows 7. Är det någon som har provat det och vet om det fungerar?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 20:49   #2
lapplotta lapplotta är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 127
Embird fungerar bra förutom Iconizer, jag tog hem betaversionen av Iconizer men fick det inte att fungera. I stället så gick jag in i Embird och ändrade i inställningar så att jag kunde göra jpg-filer automatiskt och då visas bilderna på broderierna i utforskaren om man väljer stora ikoner.
lapplotta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 21:20   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Lapplotta.
Jag har försökt att få det att fungera på 64bitars men får det inte att fungera så att jag kan se bilderna. Hur gjorde du?? JAg har läst alla olika förslag o även på embirds sidan men det vill bara inte.
Om du har tid o lust kan du skriva ner hur du fick det att fungera på 64bitars??
Har även provat beta versionen men inte heller det gick.

/Lena
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-05, 22:24   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Det har kommit en ny uppdatering av Embird nu 8.8
Jag håller på att ladda ner den nu,

Vad jag kan förstå så ska Iconizer vara kompanibel med Windows 7 och Vista 64-bitar.
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 00:25   #5
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Iconizer skall nu visa ikoner av brodyrerna. Det skall finnas en knapp till höger, under OK och Avbryt i fönstret Inställningar (för Iconizer). Jag kan inte se den men syns kanske då Embird är installerad på 64-bit. Programmet jobbar då som om det är 32-bit och blir lite långsammare.

Om Utforskaren fryser kan man testa att bocka bort Detaljerad lista. Finns i menyn Organizera/Layout/Details Pane (Organize > Layout > Details Pane).

Fungerar Iconizer fortfarande inte kan man testa att stänga av Visa alltid ikoner, aldrig tumnaglar i menyn Verktyg/Mappalternativ/Fliken Visa (Always show icons, never thumbnails in menu "Tools > Folder Options, tab View).


Till sist finns "Embird explorer (32-bit)". Den finns i Start/Program/Embird. Man skall då stänga av 64-bit Iconizer i fönstret Inställningar (för Iconizer), till höger under OK och Avbryt.

Det ser ut som i den vanliga utforskaren men utan alla menyer.

Detta är en snabböversättning av texten i Whatsnew.txt som finns med i Embird. Hjälp/Vad är nytt?

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-06, 08:35   #6
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Jag är lite nojig när det gäller Embird och Vista 64 bitar som jag har på min stationära dator, jag som älskar Iconizern:-). Men jag ska ladda hem betaversionen och pröva den.

Min bärbara dator är 8-9 år gammal och har XP så där går det bra att köra Embird men den går så sakta så jag vill köpa en ny bärbar och då är det Windows 7 och då vill jag ju att Embird ska fungera bra, det är Iconizern som har irriterat mig samt att Hjälp inte har fungerat i 64 bitars.

F - N. Nu har jag installerat Embird och så när jag ska köra det så säger den att det inte är ett giltigt 32 bitars program eller något liknande. Men visst måste det gå att köra i gamla XP också eller???????????
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-13, 10:01   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Fungerar inte

[QUOTE=MonicaBoberg;144052]Iconizer skall nu visa ikoner av brodyrerna. Det skall finnas en knapp till höger, under OK och Avbryt i fönstret Inställningar (för Iconizer). Jag kan inte se den men syns kanske då Embird är installerad på 64-bit. Programmet jobbar då som om det är 32-bit och blir lite långsammare.

Om Utforskaren fryser kan man testa att bocka bort Detaljerad lista. Finns i menyn Organizera/Layout/Details Pane (Organize > Layout > Details Pane).

Fungerar Iconizer fortfarande inte kan man testa att stänga av Visa alltid ikoner, aldrig tumnaglar i menyn Verktyg/Mappalternativ/Fliken Visa (Always show icons, never thumbnails in menu "Tools > Folder Options, tab View).

Nu har jag laddat hem betaversionen av Embird och ovanstående fungerar inte. det där om "Utforskaren fryser" förstår jag inte riktigt. I min utforskare kan jag klicka på bilderna.
Den lilla rutan till höger under OK är en bock i en ruta för 64.
Och jag har stängt av och satt på Visa alltid ikoner.

Men jag ser fortfarande inga ikoner när jag går in i utforskaren, det står att förhandsvisning ej är tillgånglig och det är bara en tom fyrkantig ruta för ikonerna.
Vad har jag gjort fel tro.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons