Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Leverantörsforum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2011-04-27, 18:35   #1
bila bila är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2010
Inlägg: 1 848
Fy för posten logik

Har beställt lite tillbehör från både Gur och Sewingmachine direkt. Posten ska köra ut dessa försändelser och får betalt för detta. Men jag har fått hämta paketen på ett utlämningsställe, inte det närmste utan ett som ligger längre bort varje gång trots att jag varit hemma hela dagen, när dom har enligt uppgift har sökt mig.
Fick nu veta att dom inte lämnar ut i hus med portkod. Vilket gäller dom som bor i flerfamiljshus. Jag tycker det är mycket dåligt. Dom har inte tillgång till postkoderna! (Jag trodde att det var dagens skämt att alla som har uppgift att levra post inte har tillgång till postkoderna i husen).
Postens service blir allt sämre och sämre.
Brev får man så sent att man inte hinner kontakta förtag eller myndigheter samma dag som man fått brevet, för dom har gått hem innan posten kommer.
Och nu ids dom inte levra brev till flerfamiljshus.
Fy för posten och dess bristande service.
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 07:26   #2
Renvaktar Renvaktar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 35
Brev som försvunnit

Jag är också sur på posten.
I höstas väntade jag på ett viktigt brev som inte kom. Då ringde företaget upp mig och frågade vart jag har flyttat. De hade nämligen fått brevet returnerat med påklistrad lapp att jag har flyttat och inte lämnat någon ny adress! Saken är att jag inte har flyttat utan bott på samma ställe i 4 år och är den enda i hela Gävle med mitt efternamn! Adressen var helt korrekt. När jag ringde posten för fråga vad de höll på med så visste de inte varför det blivit så. Ingen ursäkt fick jag heller.
Nu har posten slarvat bort min deklaration så jag fick beställa en ny. Vilket innebär att jag inte får några koder för deklarera elektroniskt utan bara på papper så jag inte får mina pengar förrän i augusti. Det är sånt som händer säger posten. Brev från min mormor har inte heller kommit fram. Det är samma brevbärare som delat ut i mitt område. Nu börjar jag fundera vad mer som kan ha slarvats bort i posten som jag kanske borde fått.
Hur tänker posten egentligen? Jag bor i lägenhet men ingen portkod kan jag tillägga.
Renvaktar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-28, 13:03   #3
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Deklarera kan du gör via nätet.
Skaffa dig en E-legitimation i din
internetbank. Logga sin in på skattemyndihetens hemsida
och deklarera. Funkar utmärkt. / Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 07:12   #4
Renvaktar Renvaktar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 35
Citat:
Bibbi skrev: Visa inlägg
Deklarera kan du gör via nätet.
Skaffa dig en E-legitimation i din
internetbank. Logga sin in på skattemyndihetens hemsida
och deklarera. Funkar utmärkt. / Bibbi
Jag hade ingen e-legitimation men har fixat en för tre dagar sen. Men banken sa att det tar en vecka att få ett brev hemskickat som jag behöver för aktivera det så jag hinner ändå inte använda den för deklarationen i år. Hoppas att inte posten slavrar bort det brevet också.
Renvaktar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-04-29, 07:30   #5
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2004
Inlägg: 1 995
Konstigt? i min bank fixar man det i Internetbanken.
Inga brev, går på 5 minuter. Det var ju synd /Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons