Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2006-05-26, 14:46   #16
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Jag börjar undra om inte jag var "lärarens favorit" under högstadietiden eftersom jag aldrig behövde hjälp med något.

Läraren granskade den obligatoriska kökshandduken med stort intresse eftersom det inte fanns några synliga stygn på änden som vi skulle fålla för hand.

Designade själv mönstret till tröjan jag skulle sticka och räknade ut antal maskor och hann dessutom sticka 10 cm första lektionen.

Fick aldrig någon femma men väl en fyra i betyg. Tror inte ens att det delades ut 5or för jag känner ingen som fick femma i slöjd på den skolan.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 02:19   #17
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tråkigt att du inte ens fick femma.

Jag tror jag fick fyra också, för att jag mest käftade emot och ville göra allt på mitt eget sätt, göra saker som jag själv bestämt etc. (och rentav tog med en klänning hem o sydde den hemma för jag ville ha den färdig!) Det fanns en tjej som fick femma, men hon var "så duktig" och broderade så fint klassisk broderi på linne etc.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-05-30, 08:35   #18
avsl080923 avsl080923 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 228
Lustigt att det är så många som endera avskydde syslöjd eller fick dåliga betyg som först när skoltiden är över börjar intressera sig för sömnad. Jag undrar vad det säger om slöjdundervisningen?

Själv gick jag i skolan under det flummiga sjuttio- och åttio-talet då man i stort sett fick göra vad man ville utan någon som helst hjälp eller instruktioner. Jag kan inte säga att jag åstakom något med hjälp av den pedagogiken.

Tack och lov för träslöjden säger jag bara.

Har jag inte haft en sömnadskunnig mamma har jag nog aldrig lärt mig något.
avsl080923 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons