Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2017-11-03, 16:55   #1
JenLar JenLar är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2017
Inlägg: 1
Huskylock s21

Känner mej villrådig och behöver lite tips. Har idag en Brother 1034 som inte riktigt duger för det jag syr. Funderar på en Huskylock s21. Är det ett bra val eller någon som har ett bättre förslag?
JenLar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 16:43   #2
Marron Marron är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 239
Hej!
Jag vet inget om Huskylock S21 men jag tror att det är bra om du preciserar vad du har för behov så att de som har den maskinen kan svara dig om den är bra för det eller inte.
Marron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-05, 17:55   #3
sextiosexan sextiosexan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
Största skillnaden är väl att Huskylocken har täcksömm. Är det de du saknar med 1034:an, då är det väl ett bra byte.
sextiosexan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 18:05   #4
Opal690 Opal690 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Jag tänker... och har läst... att många köper kombinerade over- och coverlock maskiner men blir lite besvikna för att de är ganska jobbiga att trä. Jag har själv tittat runt efter coverlockmaskin (kör också på en Brother overlock) och den som är mest prisvärd är Singers coverlock. However - många säger att Singer använder billiga delar och att kvalitén därför är tveksam.
Jag tror på Huskylock s21 om du bara är medveten om att det blir ganska många omträdningar...
Jag själv kör numera på min overlock med en grå tråd som passar både ljusa och mörka material - för jag tycker det är lite besvärligt att trä om maskinen hela tiden...
Opal690 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-10, 18:07   #5
Opal690 Opal690 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2017
Inlägg: 5
Jo - min Husqvarna Opal 690Q har många fina sömmar som jag använder som täcksöm... NR 1:17 t ex.... Det kan även ibland se tufft ut att köra täcksöm med tvillingnål - jag menar förstås då dels den vanliga dubbelstickningen med raksöm men även kan man välja ett mönster. Jag har gjort det på några projekt i jersey till barnen. Fint på en klänning eller så till ett barn.
Opal690 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons