Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-12-04, 11:38   #1
nonfiction nonfiction är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 6
tyg till sängkappa?

Jag har en stor svart hund och två stora pälsig katter. Alla djuren sover i min säng . Jag har investerat i en ny, stor, säng och hade från början tänkt bygga en sängram till den. Men börjar nu tänka om... och funderar istället på att sy en sängkappa.

Om det blir en sängkappa till den nya sängen vill jag ha den i ett kraftigt tyg som tål djur och barn (som är på väg i februari). Oavsett om djuren är i sängen eller inte blir det en hel del päls och jag måste därför ha ett tyg som inte drar åt sig päls som en magnet, och som är lätt att både dammsuga och tvätta. Optimalt ska det även gå att torktumla eftersom det är det bästa sättet att få bort päls.

Har ni några tips på tyg och var jag kan köpa det? Bor i Stockholm. Såklart bra om det inte kostar skjortan, men samtidigt är det här en sån där vardagsgrej där kvalitet får kosta. Är lite rådvill och rätt gravid och känner att tiden börjar bli kort (har en massa annat som också måste bli klart innan barnet kommer). Alla tips mottages med tacksamhet!!!
nonfiction är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 18:15   #2
nonfiction nonfiction är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 6
Ingen som har något förslag? Förslag på bra butik som kan guida mig rätt mottages också...
nonfiction är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 19:52   #3
HelenD HelenD är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 354
Textilcentrum i Sundbyberg på Järnvägsgatan har allt man kan tänka sig i tygväg och kunnig personal. Jag skulle höra med dem och de tar gärna in tyger åt dig om det inte råkar finnas för tillfället på det enorma lagret.
HelenD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-04, 21:11   #4
nonfiction nonfiction är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2010
Inlägg: 6
Tack! Då ska jag ta mig dit nästa helg och konferera med dem :-)
nonfiction är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons