Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-01-05, 10:22   #1
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 39
Fula ord

Ord som återfinns på allmänt forum: "ekivok bonad". På bilden av bonaden tycker inte jag hör hemma på sysidan.
Dorthe
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-05, 11:17   #2
squinteyed squinteyed är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 68
Jag förstår inte problemet med att hjälpa någon som har sömnadsfrågor/-problem så länge det inte gäller att sy nazist-flaggor eller annat olagligt.

Senast redigerad av squinteyed den 2006-01-05 klockan 11:20.
squinteyed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-05, 11:36   #3
deliana deliana är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 533
Håller med Maria. Här blev man dessutom varnad för ordet i forumets titel (ekivok= sexuell anspelning på skämtsamt sätt) och om man tar anstöt av sådant kan man helt enkelt låta bli att klicka på diskussionen.....
deliana är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-05, 13:01   #4
magica magica är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 346
sluta vara så överdrivet känslig istället. ta inte åt dig av minsta lilla grej. det är ju bara ett ord, inte en bild.
/magica - irriterad över människors fåniga överkänslighet
magica är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-05, 13:06   #5
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Tycker egentligen att detta är en fånig diskussion, men kan bara inte låta bli.

Anna Hansson (tjejen som frågan handlade om i forumet och hennes verk) ser troligen själv detta som textilkonst eller dyl. Alla trivs kanske inte med att ha dessa ord hemma på sin vägg, medan andra ser det mer humoristiskt. Tror också att det har med åldersskillnader att göra vad vi anser vara roligt eller stötande.

Bilden som som lades in var ett exempel för att förtydliga ett svar kring en fråga rörande var man kan få tag på liknande ordspråk. Det var inte i syfte att kränka ngn.

Som tidigare nämnt, rubriken nämner också vad diskussionen handlar om. Ok, jag hade inte en aning om vad det ordet betydde, men jag lärde mig ngt nytt.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-05, 13:20   #6
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Alla har olika trösklar och det måste man respektera. Det kan dock göra det svårt att veta var gränsen ska dras.

Personligen ligger min tröskel bra mycket högre än detta. Framför allt som just titeln talar om vad som komma ska och man kan välja att inte titta.

Om man däremot lägger upp bilder i albumen så går det inte att välja bort. Därmed menar jag inte att man kan lägga upp eller säga vad som helst i forumet. Det är vi som medlemar som bestämmer gränsen. Om man tycker en disskussion inte är lämplig så anmäler man den till moderatoerna och om det är tillräckligt många som tycker samma sak så tas det bort.

Jag tycker det är bra att du säger din mening Dorthe och jag respekterar att du inte tycker ordet är lämpligt här. Denna gång verkar det dock som om marijoteten tycker en annan sak och det hoppas jag att du respekterar.

Kram
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-05, 13:28   #7
annano annano är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 30
Helt ärligt så måste jag säga att detta faktiskt är riktigt skoj... En hel massa reaktioner över brodyr och bonader! Att det kunde finnas så mycket positiva och negativa känslor kring detta ämne.

Läste artiklarna, som var länkade i ett inlägg i den diskussion där detta började... och jag gillar skaparens broderade budskap. Tycker att detta är humor och avdramatiserar vissa frågor som kan vara mycket känsliga...

Skulle inte vara helt fel att sätta upp en bonad med ett humoristiskt och snuskigt budskap som är presenterat av något så oskyldigt som korsstygn... Så tillsvida att bektraktaren kan ha kvar glimten i ögat förstås... och frågan är om svärmor kan det!?

Om inte annat så kan man ju fundera över jämlikhet och de budskap och bilder som man matas från media...Tänker på TV-reklam, radio reklam, tidningsbilder och artiklar... för att inte tala om löpsedlar. Många av dessa bilder och budskap är ju väldigt sexistiska utan att man som betraktare reflekterar över det. Kanske kan en broderad bonad med aftonbladets löpsedel få en att tänka till... Innebörden är ju faktiskt densamma, men förpackningen är annorlunda och väcker garanterat desto mer reaktioner...

Å andra sidan får man ju själv välja vad man vill titta på... både hemma och i media... och då är det ju upp till var och en... eller?

Hursomhelst, så tycker jag att den bild som visas faktiskt är rätt oskyldig, och även dess budskap och ordval... Det ord som det syftas på är ju trots allt ett relativt gammalt ord i svenska språket. Och det är ju bara ord... även om ordets makt är stor!

Nåja, nog om det! Detta är ett helt underbart forum och det är underbart att se att så många engagerar sig och säger vad dom tycker... och är seriösa med sina inlägg... Heder åt er båda som började dessa diskussioner!

=) från Anna

Senast redigerad av annano den 2006-01-05 klockan 13:32.
annano är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 18:50   #8
Dorthe Dorthe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 39
Hade inte heller en aning om vad ekivok betyder.
Tycker fortfarende inte det hör hemma här, men man kan ju skapa ett forum for sånt så slipper jag läsa det i fortsättningen. Och detta med att respektera andras åsikt går åt båda håll.

Gott nytt år forresten

Dorthe
Dorthe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-06, 23:52   #9
syochkaffe syochkaffe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 44
Jag håller fullständigt med Cecilia. Alla tycker olika om det mesta, så är det bara.
Jag reagerade stark på vad Jessica B skrev. Det var väldigt respektlöst. Alla får ha sin åsikt men en trevlig ton skadar inte någon.

Trevlig fortsättning önskar Lina~
syochkaffe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-07, 08:45   #10
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 274
hallå

det är ju bara ett ord och jag tycker inte att det är något snuskigt med det det hade varit värre om det hade varit ett grövre ord,
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons