Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-01-06, 16:26   #1
cattarodde cattarodde är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 78
4d

Hej!
Finns det någo som har stygnsatt egna bilder i 4D?? Har köpt det, men vet inte riktigt hur det fungerar, någon kurs fanns det inte tillgång till, bara en bok..
Vill göra jättemycket, men inte roligt när man inte begriper..
Några tips?? Någon??
Mvh
Catta
cattarodde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-06, 17:14   #2
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
jag har 4D så du kan maila mig om du undrar över något.I butiken du köpt programmet har du rätt till en genomgång av det.De som säljer programmet måste själva ha gått en utbildning av 4D annars får de inte sälja det.Själva genomgången är inte ingående typ hur man stygnsätter i detalj, men de skall kunna visa dig de olika programmen och dess funktioner.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 10:58   #3
millsing millsing är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 832
SJÄLVKLART ska en genomgång av programmet ingå i köpet!!! Säger som broderiks, de visar inte allt men de visar jättemycket matnyttigt som gör att man lätt kommer in i programmet.

Ring upp dom och kräv det - och kan dom inte det så ring HQ direkt, det får dom hjälpa till att fixa.

LYCKA TILL!! Du kommer att få hur roligt som helst när du väl kommit igång - är jäääätteavundsjuk....vill också ha det programmet!!

millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 16:57   #4
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Hur ringer man

till Husqvarna direkt? Jag har inte lyckats hitta vare sig telnr eller mailadress till dem. Min handlare erbjuder inte heller någon genomgång av programmet, endast kurs som kostar över 1000 kr.
Om någon här har telnr till HQ direkt kan ni väl lägga ut det här, det är nog fler än jag/vi två som vill komma i kontakt med dem.
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 17:23   #5
yamaha yamaha är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2008
Inlägg: 15
Det skulle jag också vilja veta. Jag köpte mitt program i slutet av november och har fortfarande inte kommit igång. Min handlare har erbjudit en kurs men först v7 och vad jag förstår så kommer den att kosta pengar. Hon har heller inte gått någon kurs själv.
Det här var intressant information.
Just nu känns det som om jag har slängt pengarna i sjön för att jag inte begriper mig på det.
yamaha är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-07, 20:52   #6
Blanka Blanka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 51
Jag funderar också på att köpa 4D, men kommer jag att lyckas lära mig det, jag som inte har hållit på med stygnsättning någon gång?

eller slänger man bort pengarna?

är det ingen av er som kan det som vill hålla kurs?
Kunde låna lokal en helg och göra som ungarna gör när dom "lanar",sitta uppe hela nätterna leva på cola och chips, (fniss!)
.
Jag har tillgång till lokal, men då måste ni komma till Hudiksvalls trakten.

Karin
Blanka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 07:13   #7
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
Jag kommer att hålla en kurs i stygnsättning till våren,men jag bor i Borås så avståndet är lite för långt.Synd!hade varit hur kul som helst att träffas.
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 12:03   #8
Anna-Karin Anna-Karin är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 407
Vad kostar det att byta upp sig till 4D?
I höstas köpte jag 3D studio och 3D digitizing men har inte pro-versionen.

Jag kan villigt erkänna att jag inte riktigt fått tummen ur att försöka lära mig att stygnsätta. Naiv som jag är tror jag att det kommer att bli lättare att lära sig om jag köper "bättre" program
Anna-Karin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 19:27   #9
inka59 inka59 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1
Tycker att jag blivit vänligt bemött fått bra service och svar av min återfösäljare.
Jag tror att återförsäljarna är bästa vägen till Husqvarna.
Det är upp till mig att använda programmet jag vet att man inte lär sig något om mn inte håller på själv.Det är inte svårt att stygnsätta. Det står mycket bra saker i manualerna men man måste använda dem som uppslagsböcker.
Jag tror inte man kan kräva utbildningar jag har köpt en hel del andra program ex Craft Robo och en del microsoft program inte har elgiganten eller Siba eller andra dataprogramsförsäljare hållit kurser för mig utan jag har fått anmäla mig till kurser som kostat väldigt mycket pengar genom åren.
Ingbritt
inka59 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-08, 20:12   #10
broderiks broderiks är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 154
ja manualen är jättebra.När jag fick hem programmet försökte jag se vad jag ville lära mig först.Det var då stygnsättning,jag gjorde varje övning i boken men det viktigaste är att få bilden bra innan stygnsättningen.Den som har hjälpt mig jättemycket här på sysidan är Gunilla Hultin,hon är bara sååå duktig,utan hennes hjälp hade jag nog inte kunnat stygnsätta som jag kan idag.
Tack Gunilla!!
Så den bästa träningen är att försöka hitta så bra bilder som möjligt,och träna, hur tråkiga bilderna än är.Man lär sig då hur de olika verktygen fungerar.
När jag köpte programmet fick jag en genomgång av "helheten" av programmet,det tycker jag nog att man skall kräva!!
broderiks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 17:56   #11
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
... oj.. tack själv för alla tips om länkar till clipartbilder . Och snart ska du hålla kurs i stygnsättning, och det kommer nog att gå alldeles utmärkt!
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 20:37   #12
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Ni som har 4D

hur har ni gjort för att få dongeln att fungera? Jag har skrivit fråga i den andra 4D-tråden. Blir tokig när man följer instruktionen för att installera och får besked att "dongeln inte hittas" och programmet därmed inte går att öppna.
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 21:13   #13
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej!
Står en del om detta i dessa diskussioner:

http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=9062
och
http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=12105

Dongeln har en egen drivrutin som måste vara "up to date".
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 21:17   #14
mellie mellie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 143
Jag lyckades

hitta den tråden innan jag läste ditt svar.Följde länken och nu funkar det perfekt! Tack Gunilla! Jag tror det var du som hade lösningen i den andra tråden också!
Gunnel
mellie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-11, 13:58   #15
siw siw är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 34
Hej
Jag håller med dig, jag trodde också det skulle bli enklare, så nu är jag också nyfiken på vad uppgraderingen kostar
siw är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons