Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-10, 20:15   #1
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 104
Lightbulb Mitt barn hatar att ta tempen!

Var inne på Tradera och surfade lite och kom till en annons där dom sålde en digital napp som man tar tempen med!

Min dotter har alltid tyckt att det har varit pest och pina varje gång som man skulle ta tempen. Har nästan slutat med det, men ibland måste man ju. Man kan ju inte alltid gå på "känn"!

Hon är tokig i nappar och när jag såg denna blev jag väldigt glad!
Man stoppar alltså nappen i munnen på barnet och låter dom suga på den tills den piper, sedan är det bara att läsa av på framsidans display vad barnet har temp!
Jag tror att det finns fler kvar annars får ni höra av er så kan jag ju förmedla kontakten till firman!
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:26   #2
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Det var hopplöst att ta tempen - tills jag köpte en örontermometer. Det går snabbt och är jättelätt. Det sägs att örontempen är mest riktig också, eftersom den fortast stiger/sjunker där pga blodflödet. Fast jag vet inte om det är försäljningstricks...

Köpte en på Apoteket (dom var billigast där) när dottern var liten (är ju 4 nu och jättestor...). Kostade runt en femhundring och det var väl investerade pengar.

Gissar att det snart inte funkar med en tutte-termometer - dom växer ju ifrån det på några år...?

Hälsningar Irene Panik
Planerar 4-årskalas och ny prinsessklänning...
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:32   #3
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 104
Question

Jag har hört att örontermometern inte ska vara så pålitlig. Ger fel utslag om man håller den fel eller om barnet har vax i öronen.
Min dotter blir 4 i april men det är bara en vecka sedan som vi har fått henne till att lägga bort nappen när vi åker bil och när vi ska gå ut med vagnen....
Jag vet kanske lite slappt av oss.... Men nu har hon den faktiskt bara när hon sover middag hemma, inte på dagis och när hon ska sova på natten!
Jag tror att hon behåller den ett tag till! Jag hade min napp till den dagen jag började i skolan.....
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:43   #4
Xera Xera är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 107
Örontermometrar är det som ger bäst resultat, men det gäller att lära sig att använda dem. Omd e inte hade varit bra skulle de nog inte använt dem på sjukhus m.m.

Där emot vet jag inte om jag skulle litat på att ta tempen med en napp, men det funkar kanske.

/Xera
Xera är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 20:44   #5
IrenePanik IrenePanik är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2004
Inlägg: 183
Det är just det, att man måste hålla den rätt. Men vaxpropp är kanske inte så vanligt i båda öronen samtidigt...?

Min tjej har inte slutat med tutte än, har den när hon ska sova (på dagis-vilan också) och när hon är ledsen. Hon har nattblöja också...
IrenePanik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-10, 21:06   #6
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
jag har hört att napptermometrarna är väldigt opålitliga... men det är ju bara vad jag har hört.

Örontermometrarna har jag hört samma sak om... från många småbarnsföräldrar. Men man kan ju ta flera gånger om man är osäker på att den visar rätt. Bästa investeringen är nog örontermomtern iaf, eftersom den antagligen är aktuell att använda längre än napptermometern.
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-11, 06:51   #7
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Vi har i princip slutat ta tempen med örontermometern vi köpte. Vi köpte ett välkänt märke på apoteket men den visar helt olika temperaturer beroende på en ½ milimmeter hit eller dit. Den som har barn vet ju hur lätt att få dem att sitta helt still. Föresten visar den olika även på en annan som kan vara still! Nej vi kör på rumpan, lite obehagligt men man får defenitift rätt temp.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons