Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-06, 19:26   #1
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
Vad har ni för kortläsare/program till era husqvarna?

Ja, det var frågan!

Jag är på jakt efter korläsare och något bra inte allt för komplicerat program, men jag fattar nästan ingenting... känner mig helt lost.

Som jag har förstått det så funkar husqvarnas läsare bara med husqvarnas egna dataprogram, men det finns tydligen andra läsare som fungerar med andra billigare program?

Nån som vill reda ut det här för mig en gång till?
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 19:48   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Du skulle kunna ha Vikants Ultimate Box om du vill. Den kostar ungefär 1900 med kort och har sitt eget överföringsprogram. Så vad du har för andra program spelar ingen som helst roll, bara du sparar dina mönster. T.ex. fungerar Embird mycket bra tillsammans med denna box!
http://www.vikant.net/gb/index.htm
Du behöver kort av typ 1. För det är väl en Rose eller liknande du har?

Edit: Om du hann läsa innan jag ändrade skrev jag fel korttyp! Typ 1 ska det vara!

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-02-06 klockan 20:11.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 21:45   #3
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
Jo, det är en rose jag har.

Var kan man köpa denna box?

Följer det inte med kort med kortläsaren? Förstod inte riktigt vad du menade med att man behöver kort av typ 1? Är det såna som fungerar i kortläsaren menar du? Eller måste man köpa till?

Har du erfarenhet av rose och Vikants Ultimate Box eller har någon annan det?

Jag är så rädd att jag ska köpa en hög med dyra saker och så lyckas jag inte få det att fungera...

Embird, är det lätt att förstå och använda?
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 22:13   #4
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
Nu har jag läst lite på hemsidan om kortläsaren, och undrar om det inte är någon i sverige som är återförsäljare för den?
Det känns lite läskigt att köpa utomlands tycker jag.
Ingen som vill satsa på en karriär som återförsäljare av billigare kortläsare?
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 08:03   #5
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Det följer med kort, och säger man inget annat får man troligen typ 1.
Vikant är ett mycket bra bolag att handla från. Man är mycket mån om sina kunder.
Jag har använt boxen, men inte till Rose, utan till Brother. Jag har för övrigt en box som jag skulle kunna tänka mig att sälja, men bara kort av typ 2, som troligen inte funkar för dig. (Men jag kan skaffa ett typ 1-kort på ett par veckor).
Det kan hända den finns hos någon enstaka svensk handlare, men säkert till betydligt högre pris då.
Embird är vare sig lättare eller svårare än de flesta andra program av samma typ. Ska man göra egna mönster tar det en del tid och ansträngning att lära sig i alla program, om man ska göra det bra! Att konvertera filer, ändra lite i färdiga mönster, lägga till lite text, dela upp så man kan använda stora bågen etc. är Embird mycket lätt att använda!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 09:22   #6
Anne-Lise Anne-Lise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 19
Jeg har en Pfaff 7570. Har ikke kabel eller dataprogram. Kan jeg også få kortleser til min maskin.??? Er dette noe som kan passe for meg?
Jeg har ikke noe greie på hvordan kortleser virker. Har faktisk ikke funnet ut noe om denne. Har ikke så god greie på data. Er det noen som kan hjelpe??
Anne-Lise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 10:35   #7
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Ultimate Box version 2, med kort typ 3 ska fungera med Pfaff 7570. Kostar lite mer än den vanliga Ultimate box, men bara någon hundring.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 12:16   #8
Anne-Lise Anne-Lise är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2005
Inlägg: 19
Hei Åsa
Hvor får man kjøpt dette? Er den vanskelig å bruke!!!!
Anne-Lise
Anne-Lise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 12:41   #9
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 1 418
Enklast köper du från den sida jag länkade till i första svaret
http://www.vikant.net/gb/index.htm
236 Euro med frakt, alltså drygt 2100 svenska kronor.

Det är mycket lätt att handla från dem om man har Visa/Mastercard!!

Hur lätt utrustningen är att använda för Pfaff törs jag inte säga. Till Brother är det busenkelt!

Annars ska ju du kunna överföra direkt till maskinen också, men jag vet inte vad för programvara som behövs. Tror att VIP Customizer version 6 eller något sådant ska kunna fungera, och vad jag förstår är det en vanlig seriekabel som gäller. Men nu är jag ute på väldigt tunn is!!!! Har aldrig sett en Pfaff 7570 i verkligheten en gång!!

Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2005-02-07 klockan 12:57.
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 16:35   #10
Lara Lara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 33
Jag köpte en Rose Huskvarna strax före jul och en Vikant Ultimate box med kort osv och det fungerar jättebra ihop. Supporten från Vikant Ultimate box är bra, snabba svar på problemen. T.o.m svar på lördagar under julhelgen. Om du köper det extraerbjudandet dom har (kortläsare + kort) kolla upp så att du får med vilken valuta du skall betala i annars kan det strula med det - det hände mig men dom(Vikant) var snabba på att upptäcka det. Det finns en lista på Vikants hemsida (länkad från Embird) hemsida där det tydligt står vilket sorts kort du skall ha
Lycka till!

Birgitta

Lara är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-07, 22:47   #11
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
Har du embird till?

Hur mycket kostade boxen plus kortet i svenska kronor? (om du vill svara på det... )
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-08, 19:06   #12
Lara Lara är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 33
Thumbs up

Jag har för mig att jag betalade ca 1900 - 2000 SEK för kortläsare + Ultimate box. Betalningen görs vi PayPal och jag fick boxen ca 1 vecka efter att jag hade beställt. Efter att man har köpt Embird "grundprogram"programmet så kan man betala och enkelt ladda ner extra moduler från hemsidan. Programmet är enkelt att lära sig även om man menyer m.m. är på engelska.

Birgitta
Lara är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons