Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-12-28, 16:28   #1
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
Bebisoverall

Jag håller på med en bebisoverall, men nu kan jag inte hitta den svenska beskrivningen! :-o Antagligen slängd i julstöket.

Någon som kan tipsa om hur jag på bästa sätt syr ihop den? Det är två framstycken, två bakstycken och två ärmar, så den är ganska så enkel. Och så dragkedja fram.

Tänkte jag skulle försöka få den klar innan lillan blir så stor att hon inte kan använda den.
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-29, 10:46   #2
zaninima zaninima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 3
jag skulle nog vändsy overallen. Eller först sy fodret och vända det, sedan det yttre tyget. Med fordrets söm mot det yttre tyget skulle jag fästa de båda delarna med varann i muddar, huva och dragked. Blev lite krågnligt?! Hoppas du förstår = )
zaninima är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-29, 11:25   #3
Tuss Tuss är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 37
tack för svaret, fast jag tänkte mer på i vilken ordning jag ska sy ihop delarna.

Det är väl att ta i och säga att det är en overall, för jag har bestämt mig för att strunta i fodret eftersom det blev så himla tjockt då jag syr i teddy. Så jag tänkte att man kan stoppa i en vanlig fleeceoverall i kanske.

Sen dragkedjan, nån som kan förklara hur man syr den? Jag är rätt grön som det märks.. har inte sytt en dragkedja sen högstadiet.
Tuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-12-29, 14:59   #4
zaninima zaninima är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 3
Ok..Det är kanske bäst att börja med innertyget och ta det yttre skillt sen.
Dragkedjor brukar jag sy mot vikt kant med en skilld dragkedspressarfot. men, om du syr i teddy kanske det blir lite tjockt. Då kan man sy in dragkeden mellan det inre och det yttre tyget.

/zaninima
zaninima är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons