Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-03-28, 14:02   #1
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Lightbulb Bor du i Göteborg och vill lära dig Mönsterkonstruktion Herrkläder från grunden

Hej!

Jag har länge velat lära mig mönsterkonstruktion även för herrkläder då det alltid är en sån stor efterfrågan efter snygga herrkläder. Men lyckas aldrig hitta några kurser.

Nu har jag lyckats hitta en lärare på ABF vid järntorget i Göteborg som kan tänka sig att lära oss mönsterkonstruktion för herrkläder från grunden. Jippi!

Abf tycker jag är bra för att det alltid är billigast att gå på kurser där och läraren jag har just nu på abf är superbra. Det är hon som kommer hålla i kursen sen i sånna fall.

Så är det någon som vill gå en kurs i mönsterkonstruktion för herrkläder kan ni anmäla er nedan. Så hoppas jag att vi blir tillräckligt många för att få ihop en liten grupp.

Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-08, 16:29   #2
slash slash är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 4
Jag har precis skaffat min första symaskin (är ju kille ) och tycker det är riktigt roligt. Jag skulle gärna gå en sådan kurs om det nu skulle bli av
slash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-09, 11:24   #3
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Ååå va kul. En kille som gillar att sy.

Har du varit intresserad länge av att sy. Har du gått någon kurs eller utbildning?

Jo, det verkar som inte så många var intresserade ändå av att lära sig mönsterkonstruktion för herrkläder. Vet inte hur man ska få ihop folk. Jag själv vill ju sy kläder både åt killar och tjejer och inte behöva begränsa mig. Det är ju så många killar hela tiden som frågar mig varför jag inte syr upp killkläder när jag har så mycket idéer och så. Jag önskar jag bara kunde. Tycker inte det skulle vara kul att sy upp något efter färdigt mönster längre när man gått så många kurser och nån utbildning i mönsterkonstruktion. Man vill skapa allt själv. =)

-Helen

Senast redigerad av Hellebelle den 2006-04-09 klockan 11:27.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-09, 21:50   #4
slash slash är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2006
Inlägg: 4
Nej särskilt länge skulle jag inte vilja påstå, har inte sytt något sen syslöjden på högstadiet (är 21 nu). Men jag kände att jag var tvungen att skaffa mig en hobby och jag hade faktiskt funderat ett bra tag på att skaffa mig en symaskin och nu blev det äntligen av.
Är väldigt intresserad av kläder och har en del kläder som skulle behöva sys upp,in,om o.s.v...men är även intresserad av att sy nya kläder från scratch, har ju inte gått någon kurs tidigare så det vore kanske en god idé. Har faktiskt precis sytt ett par mjukisbyxor som jag köpte mönster till, gjorde ett par misstag men det blev ju ett par byxor till slut iaf

/ Christian
slash är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-04-10, 17:31   #5
Hellebelle Hellebelle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 350
Det låter bra det. =)

Jag har hållit på och sytt på ett par byxor till en tant väldigt länge nu. Men nu börjar jag äntligen på att bli klar och det är jag så glad för. =) Hädan efter ska jag bara ta roliga jobb. Tex. sy upp kläder till min hemsida där jag ska sälja kläder jag designat, gort mönster till och sytt upp, jag gör även dreads på folk så det ska vara med också.
Hellebelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons