Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-06-12, 16:50   #16
johannajanzen johannajanzen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 380
Tyget töjer sig när man syr en kjol på skrådden. Vet inte vad man ska göra åt det, men om man har en lite bredare fåll så blir den tyngre och tynger ner tyget och då finns det inte så mkt att töjas på bredden.... en fundering.

Byxmodell för oss med päronrumpa, ja en byxa som har lite vidd i benen, och som är ngt utställda från knät och ner, sk Bootcut. Det gör att byxan får balans i förhållande till rumpan som sticker ut. det behöver inte heller vara en så hög midja som markerar midjan, utan en ngt lägra som gör att midja inte blir getingsmal. Vissa vill ju framhäva den formen och då tycker jag att det är ok.
johannajanzen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-12, 17:30   #17
iamia iamia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 722
Den kjolen som ida-b hade på bild, var finns det sånt mönster? den är jättefin.
Byxorna ska inte ha bootcut för det gör ju att benen ser korta ut och rumpan större. Utan det ska vara raka ben. (Iaf om man ska tro tidningarna och Oprha´s program.)
Åsa
iamia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-06-12, 18:02   #18
AnnaB AnnaB är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 92
Jag tycker jag ser absolut snyggast ut i vida, raka byxor som faller fritt rakt ner och inte smiter åt kring låren. Det minst klädsamma är tighta byxor som smalnar av nedtill och förstärker lårvidden (har sett bild på mig själv i sådana, de ligger längst in i garderoben nu...). Bootcut kan funka, till exempel på jeans.
AnnaB är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons