Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-12-30, 22:06   #16
vbergsten vbergsten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 10
Tack alla ni andra oxå och gott nytt år på er. Viktor
Bifogade bilder
 
vbergsten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 22:23   #17
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Gott Nytt år själv. Det ser ut som det är undertrådsspänningen som är fel. Kan vara damm emellan brickorna i övertråden också mm mm mm
Milly
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 22:29   #18
vbergsten vbergsten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 10
Kan man spänna upp det själv och vart skulle det i så fall vara. Iofs möjligt att det är dammigt här och var. Ska kolla det./ viktor
vbergsten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-30, 23:19   #19
millyudden millyudden är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 183
Jag hade mycket problem med trådspånningen på min gamla maskin därför lämnade jag in den på service där bytte dom ut brickorna där tråden går i genom.Den funkade bra sen men nu har den fått en hedersplats i garderoben för jag köpte två nya maskiner sen.
Men du kan ju prova att dra tråd igenom trädningsbrickorna några gånger bara dra igenom. sen kan man justera på undertrådshållaren finns en liten skruv där man kan justera tråden. Hoppas det ordnar sig för dig. Mvh Milly
millyudden är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-31, 07:57   #20
barkle barkle är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 454
Skönt att dramat med matningen löste sig!
Tror att det är så enkelt som Milly säger ang undertrådsspänningen, prova att lossa lite på skruven på spolhuset, vilket håll som är rätt känner du då du drar igenom tråden, den ska gå lite lättare att dra igenom än vad den troligen gör nu. Jag tror att du även måste ha lite spändare övertråd, har för mig den ratten sitter nära trådspänningsbrickorna. Du har hamnat rätt då stygnen ser likadana ut på över-och undersidan utan att tyget rynkar sig (för hård spänning) eller att sömmen går att dra isär (för lös).
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-31, 09:15   #21
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Hej, har med spänning följt det här "dramat"! Undertåden är rätt spänd, när Du håller tråden och spolen hänger ner utan att den ramlar neråt, det ska vara precis så att spolen inte far neråt.
Aina
Gott nytt år till alla
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-12-31, 13:24   #22
vbergsten vbergsten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 10
Nu kan jag sy. gött

Tacka alla som hjälpt mig att fixa maskinen, hade aldrig fått liv i den själv. Det sista problemet jag hade avhjälptes med den lilla skruven på spolhuset och att jag spände övertråden. Tackar igen för den snabba hjälpen.
vbergsten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 16:16   #23
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Jag har inte fel på matningen på min maskin men däremot har pressarfoten tvärlåst sig, den går inte att höja och sänka och inte heller händer det något när man vrider på reglaget för pressarfotstryck. Någon som har en idé över vad som kan ha hänt?
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-17, 22:05   #24
vbergsten vbergsten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 10
Det var allt en sex år sedan det skrevs i den här tråden. Inte mkt till hjälp men jag blev lite nostalgisk när den dök upp igen. Tack för det och hjälp finns ofta att få, många som är duktiga på maskinerna här. Lycka till.
vbergsten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-18, 18:11   #25
Platinum Platinum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 163
Det fick bli inlämning till verkstad för reparation idag, man måste ju inse när man inte lyckas reda ut problemet själv får hoppas det inte kostar skjortan bara. Som tur är har jag en bekant med många maskiner som kunde låna ut en tills min egen kommer tillbaka, man blir som handikappad utan.
Platinum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons