Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-02-02, 07:43   #16
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Nu i helgen tog jag tag i två UFOn som har legat i ett år. Jag klippte ut tyg till två klänningar för ett år sedan. I helgen kom inspirationen att sätta ihop dem. De är inte helt klara men jag kom en bra bit på väg. Det är en klänning till min dotter och en till hennes kompis. Tack och lov gjorde jag dem lite stora så de passar nog i år.

Jag är sådan där som ibland måste ha saker liggande för det går inte att sy på dem när det inte känns roligt.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 15:12   #17
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Kul att läsa att man inte är helt ensam bland högarna av sina halvfärdiga projekt!

För mig är det ändå lite så att oredan i mitt syrum faktiskt är en liten inspiration - även om jag röjer emellanåt - det är ju när man arbetar intensivt därinne som man skapar!

Fast ibland när man hittar ett ofärdigt plagg så undrar man varför man aldrig gjorde klart...det hade ju kunna bli bra..Som sagt, inte rätta knappar hemma (jag har en helpåse, konstigt att det felar),ingen mudd i passandefärg,ingendragkedja, fel passform osv. Och aldrig lär man sig...(men jag tror jag blivitlite, lite bättre...)

Försökte en gång införa köpstopp på tyg - då blev varenda tygaffär som en stor magnet på mej - och gissa vad mycket bra tyger jag hittade! Så jag släppte köpstoppet... /M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 16:50   #18
hostalva hostalva är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 17
Lightbulb

Måste säga att det är skönt att höra att man inte är ensam i världen om att starta hur många projekt som helst men knappt göra klart något :P
hostalva är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-02, 21:11   #19
Shania Shania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 145
Lightbulb

Vilken underbar samling kreativa kvinnor vi är. eller hur?
UFO-arbeten finns det gott om. Jag ägnar mig numera endast åt quiltning i olika tekniker. Tillsammans med en grupp quinnor träffas vi 3 gånger/månad 3 timmar/gång och syr på våra UFO:n.
På så sätt får vi en hel del gjort. Var 3:e gång provar vi en ny spännande teknik.
Hade utställning i lördags. Det var kul och mycket givande.
Shania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 07:32   #20
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Jag tycker det borde finnas en grupp i Göteborg som heter UFO-gruppen som siktar efter ufon och åtgärdar dem!

Dvs ufo-syjunta.

Tål att tänkas på.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 07:54   #21
Nallen Nallen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2008
Inlägg: 144
Jag har också en hel del ufon liggande. Färdigbroderade tyger som bara ska sys ihopa. När brodermaskinen var på lagning lånade jag min dotters symaskin och då blev en del färdigt. Så ibland är det bra med en trasig maskin också.
Nallen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 12:37   #22
mkel mkel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 65
Jag kom på en bra idé. Jag ställde ett vädringsställ o hängde upp 7 plagg(lite olika färdiga) och jag ställde stället framför TVn. Ingen TV på 7 dagar alltså. Och nu är en västklänning HELT klar!!.
Jag skall lägga ut en bild så fort jag hittar batteri till kameran.
Ikväll är det ett linne som skall färdigställas. Jag började med det förra våren!
Hoppas jag kan hålla den här takten, då har jag en helt nu garderob till sommaren. Det är mest sommarkläder som ligger ofärdiga.
Det känns bara så himla skööönt att man kommit igång.
mkel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 14:55   #23
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Tv-metoden låter bra. Men min sambo skulle nog bli sur. Han tittar mer på tv än jag. Och skulle nog inte uppskatta ufon "flygande" framför tvn!

Egentligen borde det vara framför datorn för mig. Men datorn är också kommunikationsmedel för mig så det blir inte så bra.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-03, 16:42   #24
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Alla sätt är ju bra utom de dåliga...

Vädringsstället var en bra idé. Vill man inte ställa den framför teven eller datorn,kan man ju ställa den "ivägen" nånstans hemma så man måste bli klar med ufona. Hmmm, tål att funderas på!/M
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 12:21   #25
Safia Safia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 109
Jo jag har också UFO:n här hemma
Jag brukar tillåta mig själv att ha max 4-5st arbeten på gång samtidigt, så om jag vill börja med nåt nytt så får jag helt enkelt se till att få något UFO klart.
Safia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-04, 13:13   #26
wasserdroppen wasserdroppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 5
helt klart

Oftast när jag håller på med ett större projekt (som nu ska jag sy en kavaj åt karln och han vill ändra en massa på mönstret,jag är inte mer än en nybörjare!) så tröttnar jag för att jag inte förstår beskrivningen eller för att det är tråkigt att sicksacka osv. Så då gör jag små roliga projekt när jag behöver en paus. Bara för att det ska bli roligt igen

Man behöver de där pauserna för att det ska vara roligt att sy, men ibland så går man och rotar lite i den där lådan och tänker att den här vore ju fin att ha till sommaren så gör man klart det till slut i alla fall då är det helt klart värt det
wasserdroppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 09:07   #27
Sommarfröken Sommarfröken är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 7
Här är också en som har fullt med projekt som ligger i olika stationer! Det verkar som om hemmet bit för bit upptas av dessa stationer men Mannen är med på det så det är ok! Man kan ju inte rå för att det, medan man håller på med några projekt, hela tiden dyker upp nya som också är så himmelens spännande (och ofta ska man ju bara prova för att se hur det kan bli...!!)

Ha det bra!/ Sommarfröken

P.s Såg i min profil att jag heter Sommarfroken här (å, ä, ö fungerar visst inte att ha med) men det ska ju såklart vara Sommarfröken!!
Sommarfröken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-09, 12:03   #28
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
Jag har nog minst 10 elektronikprojekt på gång - högtalare och förstärkare. Nu har jag börjat sälja av komponenter till diverse projekt för att dels få in pengar, dels minsta projektlistan så den blir överskådlig och bättra på självkänslan.

För närvarande har jag bara .... fyra sömnadsprojekt: en "tomtekorsett", en Cheong Sam (som är riktigt men ändå egentligen en toile - har kinesiska sidentyger som ska bli på RIKTIGT), en UB-korsett till vilken jag precis beställt material (men glömde tyget) och en sen korsett (toile) som kanske ska utvecklas till en korsettklänning. (Jag nämner inget om alla tyger jag köpt på mig).

Jag tror hemligheten att "hålla rent" är att dels aldrig påbörja nya projekt innan gamla är slutförda, och om idéer föds är det bättre att öppna en projektbok där man beskriver nya kreationer.
Har man för mycket på G, kan man ju rensa ut det mesta och ta fram 2-3 projekt som man slutför och SEDAN tar ett par till. Om projekt är dödfödda eller helt enkelt känns aktuella är det nog bättre att ta fram "the giant scissors from hell" och förpassa projektet till glömskans bakgård.
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons