Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-05-18, 09:58   #16
Zephania Zephania är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 35
Hej!

Håller med alla andra: behåll din Husqvarna än så länge. Jag har en 20 år gammal Pfaff som jag älskar och som jag absolut inte skulle byta bort (men blir tvungen att köpa en ny sedan när jag flyttar ). Gamla maskiner är ofta slitstarkare än de som tillverkas nu, och en enkel maskin är den bästa nybörjarmaskinen. Sy på den så länge den orkar och så länge du ännu håller på att lära dig - när den dagen kommer då du önskar dig en mer utvecklad maskin så kan du börja fundera på att investera i en sådan.

När jag började sy så började jag med en helt vanlig tröja - fyra delar (fram, bak, ärm x2), väldigt enkelt att få ihop till en helhet, och en snygg sådan dessutom. Kjolar är också enkla att börja med, och byxor - typ joggingbyxor, som Bibbi redan föreslog. Sedan kan du sy upp t.ex. kuddöverdrag/kuddar, det är inte svårt heller.
Zephania är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-22, 20:27   #17
Thessan Thessan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2005
Inlägg: 4
Hej!

Husqvarna 2000 är en bra maskin om den syr fint. Har massor av nyttosömmar som du inte hittar på en ny men billig maskin. För du har väl kvar rattarna man kan byta på baksidan.

Hitta ett enkelt mönster, tex topp eller kjol, helst inte till stretch tyg. Sy många plagg av samma mönster tills du behärskar alla detaljer bra. Då kan du också lära dig att göra enkla förändringar för att få en bättre passform från gång till gång. Exprimentera i olika tygkvaliter för att se hur det påverkar det slutliga resultatet.

MVH

Therese
Thessan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-22, 21:09   #18
aspekt
Guest
 
Inlägg: n/a
Myrins tyger i Sävedalen här i Göteborg, tycker jag har bra priser. Det är där de har sitt lager, så det finns mer tyg att välja på där, än om man åker till Myrins på Backaplan o.s.v.
  Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons