Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-08, 11:37   #16
Sylena Sylena är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 273
Så är det nog.
Tack snälla.
Lena
Sylena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-19, 07:07   #17
Veronika Veronika är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 8
Ett tips är att ha gott om tid= ett par timmar, när du ska gå i affären. När jag kom dit första gången blev jag överväldigad. Det är lätt hänt att man inte ser "träden för all skog" (eller heter det "skogen för alla träd"???). Det är lätt att bli inspirerad. En godisaffär för tygtokiga.

Det finns två kataloger också - en för hemtextil och en för konfektionstyger.

Lycka till med utflykten
Veronika
Veronika är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 00:11   #18
tvilling22 tvilling22 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2004
Inlägg: 98
Gruppresa. . .

Hej!!

Såg att detta forum inlägg är "ganska" gammalt.. men svarar ändå!

JAG har bott i skåne, ca 5 mil från Stoff & Stil. Var där GANSKA ofta... :-)

Nu bor jag i Södertälje....

Någon skrev att det kanske borde anordnas en gruppresa dit.. Inget är omöjligt.. Jag jobbar på ett bussbolag, kan ju kanske hitta tillräckligt många som vill åka dit?
tvilling22 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 02:42   #19
Lillith Lillith är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2006
Inlägg: 1 109
Överlag håller jag med om vad som sagts. Mycket att välja på och på mycket är det bra priser.


Men man får se upp lite också. Dom är itne så noga med vad som står på lapparna på tygrullarna alltid. Ett tag (vet inte om dom gjort något åt et än, men det är över ett år sedan jag såg det) så kallade dom till exempel alla valkade ylletyger för vadmal!
Jag har även bekanta som efter att hä bränntestat tyger som stoff o stol hävdat var 100%ull kunnat konstatera att i alla fall lite polyester innehöll dom flesta.

Dom säljer "björntråd" som inte är något annat är lite grövre polyester tråd av medelmåttig kvalité. (björntråd är kraftig merceriserad bomull, men tillverkas inte längre). När jag frågade dom om det visste dom inte ens att björntråd var ett varumärke!


Så för att sammanfatta. Visst kan man hitta jättebra och billiga tyger där, men man får se noga upp med vad man köper. Letar man bara noga och är lite picky så kan man gör fantastiska fynd.
Ett tag sålde dom till exempel ett tunnt tätt ylletyg (som visade sig inte inehålla någon polyester efter bränntest hemma) för knappt 60kr metern.
Lillith är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 06:22   #20
WinnieThePooh WinnieThePooh är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2004
Inlägg: 21
Handlade från dem för nån månad sen och pratade med dem i telefon i ett ärende och då berättade hon som jag pratade med att de snart kommer att öppna en ny webbutik.
WinnieThePooh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-10-16, 06:28   #21
lillalvan lillalvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 74
Hej. Jag har handlat av tof o Stil i mer än 15 år. Alltid via katalog. September hade jag möjlighet att för första gången besöka deras butik. Säger bara WOWWWWWW. Där var så fint. Allt väl synligt. De hade t.o.m. en hörna där de sålde ut tyger billigt. Jag gjorde många fina fynd där. Tyger till mig själv och massor att sy barnkläder av. Det är roligt att kunna hitta lite annorlunda tyger till barnkläder eftersom jag syr upp och säljer. Så ta dig dit tycker jag. Du kommer inte att bli besviken. Mvh Jenny
lillalvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons