Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-12-14, 11:28   #14
Engla Engla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 79
Citat:
Delfintua skrev: Visa inlägg
Nog är det många levnadsöden man kan fundera över och man vet inte som sagt om man själv kan drabbas i morgon dag. Satt en gång på en uteservering och en uteliggare gick från bord till bord. Han kom till mitt bord och jag grävde i fickorna efter vad jag hade och fiskade upp en tjuga. Inte alls mycket pengar för mig men för honom en guldklimp för han hade ju inget. Han blev så glad att jag fick en puss . Den jag hade med mig började härja om att varför skulle du ge honom pengar, det går ju bara till sprit och vilken äcklig puss (det tyckte inte jag). Men vadå.... nåt kul kan dom väl få. Sprit, tobak eller en macka. Mig spelade det ingen roll vart pengarna gick han fick avgöra själv.

Tror vi blundar för mycket över vilket samhälle vi har och hur många hemlösa det egentligen finns. Bara i mitt lilla samhälle har jag hört en siffra på 300 stycken. Så kan man ju undra en annan sak...
Det fanns ett helt bostadsområde med hyreshus (minns inte vart) som bara jämnades med marken?
Märkligt när så många saknar tak över huvudet.
Bra gjort av dig, och som sagt, ville han köpa sig cigg eller en öl, så var det väl upp till honom...
Här har de också jämnat en massa hus med marken, hus som de utstötta i samhället hade kunnat bo i. Vet faktiskt inte någon siffra på ev uteliggare här, men vet att det finns några iaf. Bor i ett litet samhälle, och här finns iaf många som har stora alkohol och narkotika beroenden, bl.a en fd klasskompis till mig. Så tragiskt då jag ser honom, men han är alltid så glad och brukar ropa mitt namn, skynda sig fram och ge mig en kram! =) Inte alla som gör det, och det gör iaf Mig glad, och säkert honom också. Jag skulle ju lika gärna kuna låtsas som att jag inte ser honom, el. känner igen honom.

Nu ska jag följa minstingen på disco, och ni må tro att det är spännande då det är första gången. Ha en fin söndag!
Engla är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons