Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
2013-04-28, 16:15 | #1 |
|
Neeej, går inte att starta
Jaha, nu sitter jag här med nya overlocken, Brother 3034D, köpt från SMD. Fick inte med adapter så det inhandlades igår på Clas Ohlsson.
Har nu trätt maskinen efter konstens alla regler och ska starta den: då blinkar lampan till, slocknar igen och maskinen går inte att starta. Har bytt kontakt/uttag, kollat så allt sitter i ordentligt osv. Vad sjutton ska jag göra nu? Skicka tillbaks maskinen? Har någon varit med om detsamma?? Gunnel |
2013-04-28, 17:40 | #2 |
|
Nej, inte köpte jag adapterna på CO, den köpte jag ju såklart på Kjell & Company. Får väl köra dit med den igen, kanske det är fel på den. Har också mailat SMD. Är det ingen som har råkat ut för detsamma? Eller har några kloka tips...?
Gunnel |
2013-04-28, 18:01 | #3 |
|
Usch, vad tråkigt när det inte funkar.
Har du kollat så att kontakten i maskinen är ordentligt intryckt? Vet att min kräver att man trycker till ordentligt så att den verkligen är på plats. Har tyvärr inga andra kloka tips. Hoppas det bara är adaptern som felar och att det löser sig snabbt och lätt. |
2013-04-28, 19:10 | #4 |
|
Jag har läst nåt om nån säkring. Men om det var i själva maskinen eller i adaptern som andra fått med maskinen, vet jag tyvärr inte.
/mMia |
2013-04-28, 19:49 | #5 |
|
Är luckorna ordentligt stängda? Det går inte att sy om luckorna är öppna (dom du öppnar när du trär).
|
2013-04-28, 20:20 | #6 |
|
Kan det vara en säkring i själva symaskinen? Var sitter den? Kan man byta den själv?
Ja, kontakten sitter som den ska i maskinen. Birgit, vilka luckor menar du? Jag öppnade bara "fronten", drog åt höger och fällde ner, inga andra luckor vad jag sett. Maskinen går inte att sätta på alls, inget händer när jag trycker på knappen, lampan tänds inte ens. Ska lämna tillbaka adapterna i morgon, ska prova en annan modell som är endast för UK, USA, Italien och något land till. Håll tummarna att det hjälper! |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.