Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-02-23, 08:40   #1
NostalgicGirl NostalgicGirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 35
Problem med Husqvarna 5710 och lite andra syfrågor

Jag har en gammal Husqvarna 5710 electronic control som får mig att slita mitt hår! När jag ska backa går det trögt och trasslar sig i undertråden och rätt som det är tar det tvärstopp. Den har varit på service bara här om dagen men problemet kvarstår. Till saken hör att jag är inget proffs och jag har heller ingen instruktionsbok, så kan den vara felinställd på nåt vis?Trådspänningen..?Innan servicen blev stygnen "slappa" när jag backade men det är bättre nu åtminstone men ovanstående problem kvarstår. Apropå instruktionsbok, var kan man få tag i en sådan till så gammal maskin?
Nu till några vidare funderingar. Jag håller på att sy in/sy om en massa klänningar och blusar. Jag tar då in i sidorna (när detta är möjligt) men jag kan uppleva att passformen blir lite för rak, tex det hänger rakt ned istället för att gå in i midjan, ryggen osv. Jag skulle vilja få det att följa kroppens former mer. Hur göra?Är det insnitt som gäller och hur vet man åt vilket håll och i vilken "lutning" dessa ska sys..?Följdfråga - om plagget redan har insnitt, är det då bättre att ändra i dem än sidsömmarna?

Tacksam för svar!
NostalgicGirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 12:11   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Tillbaks med maskinen på en gång, så skall det inte vara!

Vad gäller andra frågan så tycker jag du verkar ha koll på hur det går till, jag skulle nog inte ändra ett befintligt insnitt utan då försöka med sidsömmen och/eller sy ett till insnitt bredvid. nåla och prova så du får det bra
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 15:06   #3
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Jag tror att riktning på nål är problemet. För att komma fram till det -
kan du göra följande:
Ta bort nål och spole och tryck på pedalen. Om motorn går fram och tillbaks, har du kommit fram till att problemet är i nål /och spole. Genom att följa instruktionerna i manualen för tråd låser du problemet.
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 15:37   #4
NostalgicGirl NostalgicGirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2009
Inlägg: 35
Citat:
EsNadisys skrev: Visa inlägg
Jag tror att riktning på nål är problemet. För att komma fram till det -
kan du göra följande:
Ta bort nål och spole och tryck på pedalen. Om motorn går fram och tillbaks, har du kommit fram till att problemet är i nål /och spole. Genom att följa instruktionerna i manualen för tråd låser du problemet.
I servicen ingick inställning av nålposition och höjd, borde inte nålens riktning justerats då?Borde jag gå och klaga?Jag är så okunnig själv så det skulle kunna vara jag som har fel på nån inställning kanske?Men det är iofs bara backen som jäklas, i övrigt går det som en dans så det kanske helt enkelt är nåt fel på maskinen..?Så svårt att veta om de har gjort en dålig service/inte lagat maskinen eller om det är handhavandefel från min sida...Jag har tyvärr ingen manual
NostalgicGirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 15:49   #5
Joppen Joppen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2012
Inlägg: 164
Självklart skall du klaga.
Efter en service skall givetvis maskinen gå utan problem.
Lycka till!
Joppen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 18:23   #6
EsNadisys EsNadisys är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2012
Inlägg: 564
Ja. Du ska klaga. Frakten borde de betala om servicen skedde nyligen.
EsNadisys är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons