Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
|
2009-05-30, 13:38 | #1 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Bedrövlig klippning
Hej!
Jag trodde inte mina ögon när jag skulle till att stryka och klippa till den bit sweatshirt som jag köpt från Stoff o Stil. Ja, ni ser ju själva hur de har klippt... helt snett och ingen som helst hänsyn till "trådraken" eller stickningens riktning i det här fallet. Tyget är visserligen tvättat, men ändå... Jag hade beställt 2 meter... nu blev det bara 1,65 kvar pga den här klippningen. Någon annan som råkat ut för samma sak? Lite snett brukar det ju kunna vara, men så här mycklet, och det är dessutom i båda ändarna. Det går inte heller att "tvinga" in kanterna för att passa in, för då blir ju hela tygbiten sned. Tack och lov så räcker det ändå till det jag hade tänkt sy. /Gunilla |
2009-05-30, 14:44 | #2 |
Medlem sedan: feb 2009
Inlägg: 54
|
Även om jag hade tvättat helt korrekt så skulle jag reklamera biten! Man betalar dyrt för tyger samt man betalar frakt så lite kompensation tycker jag att du skall ha! Man besäller ju inte 2 meter sweatshirttyg "lite snett gör inget" Du har fått 1,65 av de 2 beställda, kräv ersättning tycker jag.
Gördis |
2009-05-30, 14:46 | #3 |
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
|
Bomullstyger brukar kunna vara så snea.
Det beror på att de "slarvat" när de sätter upp väven, inte varit noga med att få väven rak. Det går inte få till såna tyger raka. |
2009-05-30, 14:51 | #4 |
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
|
Jag hade också klagat.Hoppas att du får ersättning på något sätt. Annars tycker jag att dom förlorar själva på att inte göra kunden nöjd.
|
2009-05-30, 15:07 | #5 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Hej, tack för era svar!
Ja, jag ska nog maila dem och fråga hur de gör när de klipper. Jag köpte nyligen en bit stretch-jersey i tygbutiken i Hedemora. Även denna bit har jag tvättat, och ni ser själva... inte det minsta snett. Det kan väl inte enbart ha med materialet att göra? Jag såg när hon klippte - hon öppnade upp hela biten och klippte av 90 grader mot stickriktningen. Jag kan annars tänka mig att det blir snett om man istället klipper av tyget när det fortfarande är vikt, och det är förmodligen så de gör på Stoff o Stil. /Gunilla |
2009-05-30, 16:20 | #6 |
Medlem sedan: jul 2004
Inlägg: 50
|
Jag bor i Malmö och handlar ofta på stoff och stil och har inte varit med om någon så sned klippning. Jag tror att alla tygrullar (eller i alla fall alla jag kollat) är "ickevikta" dvs ca 140cm långa (De nya muddarna är vikta) så det borde inte klippas i två lager samtidigt. Nu vet jag ju inte var de klipper det som ska skickas men det borde ju vara ovikta rullar där också!?
Jag tycker också du ska höra av dig till dem och begära ersättning. Man ska inte behöva betala för 2m och bara få 1,65m. Rebecka |
2009-05-31, 07:55 | #7 |
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
|
Ja jisses amanda... där har dom verkligen lyckats med att misslyckas. Jag tycker också du ska kräva antingen ersättning eller en ny bit som är rak och 2 meter lång.
|
2009-06-03, 11:53 | #8 |
Medlem sedan: jun 2005
Inlägg: 5
|
Hej Gunsan,
Pernilla på Stoff & Stil här! Du gör helt rätt i att höra av dig till oss om du är missnöjd. Om vi inte får reda på fel kan vi ju inte rätta till och bli bättre. Alla beställningar via postorder klipps av maskiner och 500 order per gång. Vårt lager är i Danmark där moderbolaget finns. Lagret klipper till Danmark Norge och oss i Sverige. Allt för att kunna effektivisera och pressa priset. Maskinerna klipper och viker tygerna så det kan smyga sig in fel ibland (som vi givetvis åtgärdar om vi bara får veta). 10% av alla klipp kontrolleras, maskinen stannar och startas först när tyget är mätt och granskat. Våra tyger ligger på rullar på full bredd (alltså inte dubbelvikta). 100% bomull krymper, därför står det 10% krymp på varuinformationen. Vi rekommenderar även att sträcka tyget lite i vått tillstånd. Det ser ut som att ditt tyg har varit snett på rullen eller för löst rullat. Du kan välja mellan att byta till ny bit, få en bit som du saknar eller få pengar tillbaka för det tyg du inte fått. Tack alla ni som sa att Gunsan skulle höra av sig. Om inte hade hon och några läsare till varit irriterade på Stoff & Stil och det vill vi inte var med om. Hör alltid av er till leverantören om ni inte är nöjda med en vara! Det tjänar alla på :-) Mvh Pernilla (postorderansvarig på Stoff & Stil i SE) |
2009-06-03, 15:32 | #9 |
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 314
|
Hej
Vilken service Pernilla (PHph), med svar här direkt. |
2009-06-03, 18:01 | #10 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Hej!
Ja, tack för svar (jag fick även svar från Pernilla via epost). Det var bra att få info om hur tillklippningen går till. Jag har som sagt klippt ut alla delarna i tyget redan, pressat mellanlägg på, men inte börjat sy ännu. Tror att det kan bli något bra av det i alla fall. Jag hör av mig om plagget skulle bli snett eller krympa ytterligare i tvätt... /Gunilla |
2009-07-25, 12:47 | #11 |
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
|
Hej!
Måste bara berätta att det har blivit en halvfädig cardigan av detta tyg. Tröjan har faktiskt varit så här pass klar sedan mitten av juni... Det är nu bara fickor som saknas, och jag kan som vanligt inte bestämma mig för vad jag ska brodera på dessa, för utan brodyr kan man ju inte vara . Tiden går, och jag vill gärna få den färdig. Hade tänkt mig att brodera något i enbart vitt (eftersom det är vita dekorsömmar runt om i övrigt). Någon som har en idé? /Gunilla |
2009-07-25, 13:04 | #12 |
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 508
|
En vit spetsfjäril kanske.
|
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:46.