![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Jag ska gifta mig i maj och har lyckats att köpa "drömklänningen" med brodyrer och dyligt. Men, jag behöver en underkjol, för klänningen behöver extra vidd (A-linjeform). Jag tror inte att det kan vara så svårt att sy en extra underkjol med tyll, men jag behöver nog ändå lite tips och trix. Är det någon som vill dela med sig av erfarenheter? Tacksam för all hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För ca 100 år sedan
![]() För att få den a formad gör flera nivåer som du ökar tyllmängden i. För square dans så vill man ha vidden direkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Hejsan!
Tack för ditt svar. Mycket bra tips! Kan man rynka tyll förhand, eller behöver man extratillbehör till symaskinen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag använde rynktrådar, eller tråd för jag sydde en enkel rad bara och rynkade med. Jag gjorde även en annan som jag vek i veck och sydde, men den blev inget bra i squaredans synpunkt, dålig vidd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ja, rynktråd!
Att jag inte tänkte på det, det är ju ganska enkelt. Så, nu ska jag ner i tygaffären och handla lite så jag kommer igång. Tack för hjälpen! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:31.