![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tyllkjol (med bild)
Tyllkjol
jag funderar på att sy en tyllkjol till nyårsafton och funderar på hur mycket tyg det går åt och om det är någon som har ett mönster eller något annat fint tips på hur man gör. antingen tänker jag ha enbart tyllkjolen (alltså måste det vara ganska många lager tyg, hur många?) eller så har jag den under en redan existerande kjol. den ska vara ungefär knälång och sitta i midjan.. ytterst, ytterst tacksam för svar! //maja (typ som på bilden jag bifogar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror ju lite på en massa saker...
Men generellt får du inte en tyllkjol tät nog för att kunna ha den utan något under. En vanlig miss folk gör är att dom stirrar sig blinda på antalet lager tyll. Men egentligen spelar det (för genomsynens skull) ingen roll om du har två lagen med en viss vidd eller ett med den dubbla vidden. Tyllen rynkas och kommer se tätare ut ju tätare vecken hänger. Däremot påverkas formen väldigt mycket av hur man fördelar tyllen. Jag tycker du ska titta på lite olika bilder, till exempel här på sysidan och bestämma dig för ungeffär vilken fållvidd du vill ha totalt och först därefter klura på om du vill göra den i flera lager eller om du vill använda volanger eller hur du vill göra. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.