![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
Guest
|
![]() Någon som vet hur man ska tvätta tyll för att få det att bestå lika "hårt" som när det köptes? Alla tips vore hjälpsamma! Tack!
|
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det bästa är nog om du tillsätter lite stärkelse i vattnet när du tvättar. Stärkelse brukar man kunna köpai vanliga välsorterade matbutiker samt naturligtvis i sybehörsaffärer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
åkej, det låter ju rimligt=) tack för svaret!
|
![]() |
![]() |
#4 |
|
Verda Stärkelse
Ger strykjärnet vingar
![]() Jag måste bara skriva lite om stärkelse. Stärkelse använder knappast vi morderna människor, men vad bra det är! Jag har en sprayflaska men färdigbladad stärkelse vid mitt strykbord hela tiden. När något är svårt att få till.(strykmässigt) Till och med sömmar som drar sig blir bättre. Jag har använt det på nästan allt, siden som polyestertrikå. Rekomenderar varmt /Bibbi ps finns också som färdig sprayflaska men den är för parfymerad för min smak. Föredrar att blanda sjäv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hur blandar/gör du Bibbi?
Har för mig att man kan använda potatismjöl och vatten, eller är jag fel på det? Det finns kanske en risk för att det blir gammalt och unket? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har köpt en tub med Verda stärkelse från herdins. Man vispar upp det i vatten.
Hur mycket beror på vilken effekt man vill ha. Gör blandar medelhård 4tsk till 1 liter vatten. Det håller sig länge i sprayflaskan. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:07.