Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Mönster och mönsterkonstruktion
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-14, 23:45   #1
kribo479 kribo479 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 2
Kopiera favvoplagget?

Är det någon som vet hur man kopierar ett favvoplagg och gör ett eget mönster av? Vet att jag sett klipp på you tube hur man gör, men hittar inte tillbaka till dem. Thea (kokalal) har tidigare länkat till ett sådant klipp i sin blogg, men har, vad jag kan se, tagit bort den länken nu? Syltig och saftig har gjort en "foto-tut" på sin blogg, men jag är ute efter något mer utförligare. Tacksam för tips och länkar!
kribo479 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 14:30   #2
Missann Missann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2007
Inlägg: 69
Mot dröm-garderoben...

Kommer ihåg att jag tittat på hur det går till att kopiera färdiga plagg, men kommer inte ihåg var.

Jag har en klänning i lila halvlinne som jag sytt för massor av år sen och älskar modellen. MEN jag hittar inte mönstret och jag har verkligen letat!!! Jag skulle gärna vilja ha fler av eller varianter på den i garderoben.

Vaaar finns hjälpen!?!
Missann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 17:08   #3
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag såg någon som tejpade alla delar med frystejp och på så vis fick ut mönsterdelarna.

Annars kan man nåla upp plagget mot t ex en frigolitskiva, lägga mönster papper på och rita av.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-15, 19:06   #4
kribo479 kribo479 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2010
Inlägg: 2
Det där med att lägga ut på frigolitskiva med mönsterpappret under och sedan sticka igenom sömmarna med nålar och därefter dra streck emellan nålsticken är precis det jag är ute efter, fast lite mer detaljerad beskrivning. Tex hur gör man ett byxben som så pass vid att man inte ser bägge sömmarna samtidigt, att den ena sömmen är invikt under, om ni förstår hur jag menar?
kribo479 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-16, 10:05   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Sök på David Page Coffin på Youtube
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons