![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Plastband
Jag köpte en rulle plastband (såna tunna man bla sätter på djurstängsel så att det ska synas) för att virka en väska. Men det blev för segt att virka med.
Jag undrar nu vad man kan göra av detta band. Någon som har nåt roligt förslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det går lättare att virka med plastband om man doppar virknålen, (som skall vara grov), i såpvatten. /Alice
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, det var ett bra förslag. För det fastnade ju gärna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fläta långa remsor och sy ihop dom till en rund matta. Det blir alltså som en stor spiral där man början i mitten och går utåt. Vet att jag har sett badrumsmattor som är gjorda på detta viset, både av plastband och av mattrasor. Har äve använts som entrématta i sommarstuga/kolonistuga.
Du kan ju också väva något....det är ju väldigt inne nu. Mvh, |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En matta kan vara en idé!
Finns det förslag på fler saker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har läst någonstans att man ska ha rullen i en påse med potatismjöl. Eller doppa virknålen i vaseline. Då blir det inte lika trögt.
En virkad plastmatta är snyggt! I gamla virkböcker från 70-talet finns mattor med lite hålmönster också. Leta efter Lena Nessles "Virka och knyt med remsor och trasor" från 1978. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:30.