![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Enkäten
De där nielsen som har lagt en enkät här som poppar upp varje gång man kommer till sysidan är nog inte helt smarta.
Man kan ju svara hur många gånger som helst. (Igår tänkte jag skriva detta men blev osäker på om jag verkligen hade svarat, så idag svarade jag och kände igen frågorna.) Vad blir det för statistik av det? Tänk om man vill svara varje gång den kommer upp. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, svarar man fler gånger så kan man svara olika varje gång hihi så har man förstört den undersökningen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Även om man svara samma så har man förstört.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
admin
|
Ni som får upp den varje gång, har ni ställt om era webbläsare till att kasta sk cookies efter varje besök? Eller kör ni något sidoprogram/virusprogram som kanske gör det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har ingen aning, men apparaten kommer ju ihåg mig så jag slipper logga in här varenda gång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag loggar aldrig in på "sysidan", eftersom den kommer ihåg mig.
Jag har aldrig fått upp någon enkät. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hmmm enkät???
JAg får inte upp nåt när jag startar sidan.... Jag loggar inte heller in var gång... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har heller aldrig fått upp någon enkät?! Vems är enkäten? Vad frågar den om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jaha är det därför den kommer upp. Det får min man titta på så den försvinner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hmmmm jag loggade ut o loggade in igen men fick ändå ingen enkät. Märkligt. Kanske bara vissa som får den då...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Nej, jag har inte ställt in att cookies skall kastas, varken hemma eller på jobbet (varken i webbläsare eller antivirusprogram). Hemma har jag ställt in i webbläsaren att fråga om att köra (alt tillåta) aktivX och vad de heter men inte på jobbet, men detta kanske inte påverkar just denna enkät.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag fick upp enkäten en gång. Jag svarade på den och sen har jag inte fått upp den igen. Verkar vara väldigt olika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
admin
|
Enkäten är en demografisk undersökning, så vi får lite statistik om våra besökare.
Enkäten poppar upp sällan, till slumpade besökare. Har man svarat/valt att inte svara skall den inte poppa upp igen - detta kommer er webbläsare ihåg mha en sk "persistent cookie". Har man dock ställt in så att datorn tex inte tar emot cookies från tredje part (det är mätningsföretaget Nielsen som sköter enkäten) så är det möjligt att den poppar upp ofta - det finns då inget sätt för enkäten att komma ihåg att den visats för en denna användare. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:46.