![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej.
Jag börjar bli trött på att ha alla trådar liggandes i en låda där man inte ser alla färgerna på en gång. Har ni några bra tips på trådförvaring där man kan se färgerna direkt? Den ska också gå att flytta då jag inte har någon fast syhörna än. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Så här har jag mina trådrullar:
http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=12551 Någonting i den stilen kan man ju göra, i trä och blompinnar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det såg ju bra ut. Men jag vill nog ha en mer stängd lösning för att hålla trådarna ifrån nyfikna barnfingrar. Kanske någon plastlådevariant men har inte hittat rätt.
Fler som har förslag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns dessa lådor som e jätte bra, men det är ganska dyr frakt http://cgi.ebay.com/2-SIDE-48-SPL-EM...QQcmdZViewItem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Biltema har ju en del olika lådor av den här typen med genomskinliga lock:
http://www.biltema.se/products/produ...&iItemId=79541 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag håller med Sara att de lådorna är jättebra, vi var några som beställde tillsammans och då kostade de ca 125:-/st inkl frakt. Jag har även andra varianter som jag köpt på Biltema, Ikea etc men det är inte alls lika bra. De här lådorna kan man ha stående eller liggande och sedan har de handtag i sidan vilket är mycket bra. Och man ser färgerna också. Jag har sett att en del affärer har dem i Sverige också men då kostar de 250-300:-/st.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad kostar frakten egentligen om man beställer från e-bay?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
sidor + handtag från e-baysäljaren nämnd ovan ("harleylady"). 3 st tråd-lådor + frakt (flygpost) gick på totalt ca 480 SEK, dvs 160:-/st då. (Dvs lådorna 8.50$ st, frakten 40$) Skulle blivit ca 80:- billigare (totalt) med båtfrakt, men då tar det betydligt längre tid att få dem. Nu tog det inte fullt en vecka. Lådorna är sååå bra! Kommer att beställa från den säljaren igen, när jag behöver fler lådor. Har sett liknande tråd-lådor säljas här i Sverige för ca 350:-/st... så trots att frakten från USA känns dyr (jämfört med själva varans pris) blir det ändå betydligt billigare iaf... Senast redigerad av catla den 2006-06-11 klockan 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag rekommenderar inte båtfrakt om du vill ha lådorna snabbt. Jag valde nämligen det billigaste fraktsättet och fick vänta ca. 1,5 månader innan den kom. Jag trodde absolut att paketet hade kommit bort och hade slutat hoppas på att det överhuvudtaget skulle komma.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack för alla tips!
Det fick bli såna lådor som Emilia visade. De verkar helt klart mest praktiska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag började med att ha mina trådrullar i godislådor från affären. Nu har jag lådor som man köper kakor (havreflarn med choklad, mums) eller kokostoppar i.
Godislådorna var för höga så jag tyckte det var svårt att rota fram en viss färg. Kaklådorna är bra och gratis! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
hej
Jag har köpt sånna här låder jag med
och jag har gjort då här Men nu har dom bytt ut rullarna på solbrodyr så när dessa tar slut har jag ingen anvädning för mina lådor konorna är förstora ![]() GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
jag har mina trådrullar i en ikea låda med lock från barnens ikea. Eftersom man har några trådrullar i varje fack, så spelar det ju ingen roll om man byter märke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Jag såg i en inredningstidning (tror jag) ett reportage om en tjej som sydde mycket själv. Hon hade vackra stora runda glasburkar (man kan ha med eller utan lock), och i dom hade hon samlat trådrullarna och sorterat dem efter färg, så att t ex alla blå nyanser låg i en burk osv. De stod i rad på en hyllla och det blev en väldigt vacker inredningsdetalj också. Så ska jag ha det när jag nån gång får plats med en egen syhörna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Til dere som har "harelylady"s lådor:
Mine sneller måler 4,2 cm på det bredeste (nederst) vil de få plass i disse eskene? Snellene er 7 cm høye.
Jeg ville blitt kjempeglad om noen ville måle for meg :-) hilsen Helga |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:13.