![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Söker material till handväskor
Vet någon var man kan hitta material för att göra egna handväskor i Sverige eller Norden, helst med internetförsäljning?
I USA finns det mycket men det tar emot att beställa därifrån. Jag menar riktiga handväskor, inte såna som bara är att sy ihop. T ex spännen, handtag, lås, fötter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
www.panduro.se har de inget som du är efter? //nilla
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Jag brukar handla av Ah-Kwok
i Hong Kong. Det är billigt, finns massor av kul och det går fort. Eftersom köpen går via Ebay och betalas med Paypal så känns det säkrare än att bara leta upp någon affär på nätet och sen lämna kreditkortsnummer till dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ebay har affärer också!
Hej och tack för tipsen. Jag hade helt missat att tänka på Ebay, jag handlar mycket därifrån men det är mest privatpersoner. Det finns ju massor av affärer där också!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Quiltbutikerna har ofta spännen och handtag. T.ex.
http://www.lapp-elisa.com/cgi-bin/St...re.cgi?sales=1 ( användsökmotorn hon har d-ringar, magnetlås, kabinhakar, handtag ) http://www.quiltbiten.com/ (Kolla under tillbehör) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag lånar den här tråden. På indiska såg jag några underbara väskor med portmonä-knäppning och hårda handtag som satt fast i portmonäramen. Var hittar jag sådana? Jag lägger upp en bild på den enda portmonäramen med handtag jag har hittat på internet. Det måste finnas fler:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vet tyvärr inte var du kan hitta fler, men var hitta du din?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Här hittade jag den. Jag vet inte om de säljer till Sverige och vad fraktkostnaden blir.
http://www.lacis.com/catalog/data/ls58.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Tackar, det verkar vara svårt att hitta något med mera modern prägel, allting är av antik typ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Väskhandtag (bygel)
Hej!
Jag har köpt flera väskhandtag/byglar på loppis. Ofta med någon virkad eller broderad väska som jag sprättar ut och använder själva handtaget. /Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Jag vet knappt om det lönar sig att gå på loppis t.ex. myrorna här i Göteborg. De ville ha 75kr för en väska med bamboohandtag. Nu är ju bamboohandtag vansinnigt trendigt så jag förstår om de vill tjäna så mycket pengar de kan.
Vad för slags byglar köper du? Är de enkla att återanvända? Jag läste i ett album att alla byglar är helt enkla att återanvända. ( http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=4996 ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag har köpt sådana byglar som haft små hål i kanten som man kan sy fast den nya väskan. För några år sedan köpte jag många bambuhandtag på loppisar, innan det var så modernt. Men nu hittar man kanske inga billiga längre. De är ju jättedyra att köpa nya tex i lapptäcksaffärer.
/Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Många bra tips om väskhandtag, tack för det.
Men har någon bra tips för hur man återanvänder mekanismen från t ex börsar? En del kläms fast, är det bara att peta upp med en tång, eller? Och en del har små hål som man ska sy i, det är ett himla pill, är det någon som vet hur man SKA göra? För övrigt kan jag själv rekommendera ett besök i en byggaffär eller järnaffär. Speciellt hyllorna med beslag lockar min fantasi. Jag såg en väska för tusentals kronor med så vackert handtag. Suktade ett tag. Sen såg jag exakt samma form som handtag till ett skåp på Bauhaus! För bara några kronor! Problemet är dock att få övergången till tyget snyggt eftersom skruvhållet sitter på undersidan av handtaget (studera ett själva så förstår ni mig bättre). Men tekniska problem är de allra roligaste, speciellt om det hänger samman med en designlösning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Angående återanvändning av portmonnä-byglar
Jag använde mig av en mindre tång, men det är ganska pilligt och tyvärr svårt att få riktigt snyggt. Men skam den som ger sig! Jag skulle dock också vilja ha bra förslag om nån vet något bättre sätt.
Sen frågar jag mig, finns det verkligen ingen i Sverige som säljer dessa som nya, så att man slipper krånglet med att ta av från gamla portmonnäer (för det tycker jag är svårast). Visst finns det internetbutiker i USA som säljer men de verkar inte alltid leverera till utlandet och så riskerar man ju tull. Helst skulle man ju vilja hitta nån som säljer i Europa isåfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Föreslå det för era svenska favoritbutiker så kanske de tar in?
http://sy.kompaniet.com/apidae/index t ex, som ofta länkas till på detta forum, ber ju t o m på startsidan om att kunder ska mejla tips om vad de ska försöka ta hem. /Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:23.