Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-26, 10:21   #1
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Bloggen

Jag skulle lägga in ett nytt inlägg i min blogg, Lisbeths blogg, det visade sig att de här pop-up fönstren, (som även finns här till höger), döljer de textrader man kan klicka på för att komma till sidan där man skriver sitt inlägg.
Finns det något att göra åt detta, eller kanske finns det ett annat sätt att komma till sidan för nytt inlägg.
Jag har också problem när jag ska lägga in bilder i bloggen. Det finns en ikon för Lägg till bild, jag klickar på den och kommer till en ny sida där jag kan Bläddra fram min bild, så långt allt väl.
Sen finns det en Ladda ner-knapp och den trycker jag på, det uppenbarar en grön strimma och när den är klar så händer ingenting. Ingen bild, inget felmeddelande utan helt tomt. Är bilden för stor, är det fel format?
Det sättet jag hittills har lyckats med är att först lägga upp bilden i mitt album, därifrån Kopiera och sen Klistra in bilden i mitt blogginlägg. Det kan ju gå om det är så att det är en bild för albumet, men nu har jag t.ex. fått böcker från USA som kunde vara kul att ta bild på till bloggen, men jag tycker inte det är något för mitt album.
Jag har försökt att Kopiera bilden från datan direkt, det fungerade inte att Klistra in den i bloggen på det sättet.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-27, 12:35   #2
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin
 
Medlem sedan: sep 2003
Inlägg: 792
Vad är det för webläsare du har? Jag har bett Christer kolla detta så kanske det löser sig med bilderna också.

Vänlig hälsning Ulrika
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-28, 12:32   #3
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Jag har Internet Explorer
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-08-01, 17:50   #4
Beth Beth är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 168
Nu har jag lyckats få in ett nytt blogg-inlägg, men reklamen ligger fortfarande över textraderna som ska användas vid nytt blogginlägg. På andra sidor ligger reklamen på den orange ytan, själva sidan är indragen på höger sida så reklamen får plats utanför.
"Sidan" går ända ut till högerkanten på en del bloggsidor, jag hittade en bloggsida från juni månad där det gick att komma åt textraderna, så ny blogg är klart.
Däremot fungerar det inte med att lägga in bilder i bloggen, inte utan att först ha lagt in bilden i albumet och kopierat/klistrat in till bloggen. Kanske är det jag som gör fel, men Bläddra och Ladda ner-knappar kan inte vara till annat än att ta fram bilder.
Beth är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons