Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-10-05, 07:31   #1
Aminida Aminida är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2006
Inlägg: 80
Arrow Mitt bröllop

Nu har jag ju visserligen inte sytt min klänning själv, jag var till Färgkullan i Malmköping och sydde den. Men jag tycker att det är så fint med fotona från bröllopet, och kanske kan någon inspireras av klänningen.

Vårt bröllop var lite annorlunda. Först och främst hade jag inte vit klänning. Jag och min sömmerska utvecklade hur klänningen skulle se ut tillsammans. Jag är inte så förtjust i vitt, och jag ser dessutom rätt blek och glåmig ut i det. Jag ville ha en enkel klänning med vackra detaljer. Snörning ville jag absolut ha! Rosorna hittade sömmerskan på. Skärningen på klänningen utvecklade vi tillsammans.

Vi hade inga presenter på bröllopsfesten. Istället fick folk betala en summa för att gå på festen. Skönt! Både jag och min Jonas blev alldeles matta av att bara tänka på alla brödrostar och kandelabrar vi skulle kunna få i present...

Eftersom jag håller på med folkmusik så hade vi spelmän i kyrkan, naturligtvis. Dessa spelmän höll även i en långdans efter middagen. Då kom folk över sin värsta dansfobi och blev varma i kläderna. Sedan lärde de ut östsvensk slängpolska, som är en väldigt tacksam dans om man aldrig dansat förut! Det kan inte hända så mycket knasigheter när man dansar den.

Vi hade livemusik till dansen hela natten, och festen tog väl slut vid klockan fem på morgonen. Allting blev precis som vi hade tänkt oss, fast bättre! Här finns foton:

---> Länk <---

(Tjejjen på bild nr 2 som har dräkt med grönt livstycke har sytt hela dräkten själv. Hon har tom vävt tyget till skjortan själv.)


För de som inte har tid att bläddra bland bilder så postar jag ett foto här i tråden också:

http://brantvall.web.surftown.se/Fri...Brollop/44.jpg


Hoppas att fler vågar ha annorlunda bröllop!
Aminida är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons