Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-03-24, 09:58   #1
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Lightbulb Träffpunk för Sysidan på mässan i Malmö 2010

Hej

Läste om fjolårets försök med orange knapp som igenkänningstecken. Bra idé men svårt att hålla utkik efter orange knappar samtidigt som man tittar på utställarnas varor.

Nu kommer jag med en ännu sämre idé, kanske . Jag har varit i kontakt med Agneta Neumann som är ansvarig för mässan, och frågat om vi får göra en träffpunkt för Sysidans medlemmar. Det är helt OK. I foajén direkt innanför kassan.

Min tanke är då, att någon/några av oss som skall dit, och som har lust att ta tag i det, gör så här:
  • Vi bestämmer en eller ett par tidpunkter och ansvariga, här på forumet, för varje dag som någon vill hålla i det, då vi kan träffas i foajén direkt innanför kassorna. Lämpligen mitt på dagen ex. 12.00 och 14.00 (eller när det passar er), då har kanske de flesta kommit till mässan, och kan komma till träffpunkten om de vill.
  • De som åtar sig att hålla i någon av träffarna, får skriva SYSIDAN på ett A4 papper eller större. Detta får man sedan lämpligen hänga runt halsen eller hålla upp så att det syns ordentligt, när man står på samlingsplatsen.
  • Man ansvarar för sin träff i 15 minuter, efter detta är det upp till var och en att engagera sig själv i träffen. Gäller även om det inte har kommit någon till träffen, då går man bara därifrån efter 15 minuter, annars kan man ju vänta hur länge som helst.

Är detta något som ni tycker verkar vettigt? I så fall lägg in om och när du kan tänka dig att ansvara för en träff. Det är ju faktiskt inte så omständigt. Bara ett papper/plakat med SYSIDAN, tydligt på, en bit snöre och en kvart av din tid . Det kan generera nya trevliga bekantskaper .

Du som gärna vill komma till någon av träffarna, men inte vill hålla i en, lägg en liten rad om vilken dag du kommer att vara på mässan, ändå, kan vara kul att veta.

Hoppas att detta inte blir helt nerröstat .
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-24, 10:10   #2
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Börjar med att anmäla mig som ansvarig för en träff Kl. 12.00 lördag 27/3. Förutsatt att reglerna för den ansvariga inte ändras allt för mycket av er här på sidan .

Så kom igen nu ni andra som tycker om att träffa nytt folk, med gemensamt intresse.
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 09:58   #3
Beppe Beppe är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2008
Inlägg: 244
Jag ska till Symässan på Lördag och ska försöka komma ihåg att passa tiden till träffpunkten

Vi ses kanske då
Beppe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 10:42   #4
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Citat:
Beppe skrev: Visa inlägg
Jag ska till Symässan på Lördag och ska försöka komma ihåg att passa tiden till träffpunkten

Vi ses kanske då
Hade verkligen varit kul, sätt alarmet på din mobil så kommer du ihåg det när den larmar .

Hoppas det kommer fler. Det verkar inte som om det är fler som vill ta tag i någon träff, men de som är där kl. 12.00 kan ju träffas om ni har lust. Jag kommer att vara på plats i foajén innanför kassan till 12.15, har ingen kommit då så går jag vidare på mässan.
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-26, 17:08   #5
GLa GLa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 110
Hej alla!!
Har varit på symässan i dag, massa saker var där. Ett tips, var där när dom öppnar om ni vill se något, efter 12,00 var där tjockt med folk.
GLa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 07:50   #6
lindemann lindemann är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2008
Inlägg: 188
Avundsjuk

Hoppas att ni alla hade trevligt som var där , tyvär hade jag inte själv tilfälle att vara där ...
Hoppas på nästa år.
lindemann är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-28, 22:30   #7
amatören amatören är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 179
Kul att det kom några till 12 träffen. Hade nog hoppats på lite mer sömnadsgrejor, tips, idéer, utrustning och tillbehör just för sömnad. Men det var ändå kul att ha varit där.
amatören är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons