Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-06-28, 10:12   #1
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Logga

Jag vill sätta en logga på mina kläder jag gör åt andra och mig med för den delen, som lite "smygreklam".

Jag har valt en ganska tjock stil där alla bokstäverna sitter ihop för att underlätta tänkte jag.

Men vad ska jag göra loggan av? Den ska ju vara liten så att sicksacka runt och lägga på som en applikation känns väldigt pilligt.

Vad finns det för alternativ? Tyg som inte fransar sig? Filt är inte aktuellt. Finns det någon typ av plast som man kanske kan stryka på?

Ge mig era tips och idéer!
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 11:51   #2
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Namnetiketter eller skriva ut bild som man stryker på kan man ju oxå göra (dock håller inte kanske så bra i tvätten).
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 18:28   #3
eleonore eleonore är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2010
Inlägg: 109
Citat:
MsChilly skrev: Visa inlägg
Jag vill sätta en logga på mina kläder jag gör åt andra och mig med för den delen, som lite "smygreklam".

Jag har valt en ganska tjock stil där alla bokstäverna sitter ihop för att underlätta tänkte jag.

Men vad ska jag göra loggan av? Den ska ju vara liten så att sicksacka runt och lägga på som en applikation känns väldigt pilligt.

Vad finns det för alternativ? Tyg som inte fransar sig? Filt är inte aktuellt. Finns det någon typ av plast som man kanske kan stryka på?

Ge mig era tips och idéer!
Det går att specialbeställa efter eget motiv på www.minanamnband.se
eleonore är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 20:17   #4
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Fast det är inte riktigt så jag tänkt mig. Ser helst att det bara är loggan och inte någon "bakgrund". Sen vill jag ha olika färger beroende av färgen på plagget.

Fler tips någon?
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 20:50   #5
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Tja man kan ju alltid försöka stygnsätta loggan, som en fristående text med en stödkant runt liksom. Sedan brodera på vattenlösligt underlägg. Det skulle kanske funka.

Lycka till
WiKa
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 06:01   #6
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Om du har en brodyrmaskin så kan du ju sy en logga direkt på varje plagg där du kan variera färgerna.

Annars så kan du köpa sådana papper som man lägger i skrivaren och skriver ut på som man sedan stryker fast på det man vill ha tryck på, då kan man ju variera färger, så strycker man detta på ett tygband som du sedan klipper och syr fast....hoppas du förstår vad jag menar!
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 07:38   #7
MsChilly MsChilly är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2008
Inlägg: 97
Tyvärr har jag ingen broderimaskin.

WiKa: Förlåt men jag förstår inte. Vaddå stygnsätta och stödkant.Loggan blir nog max 5x2 cm så det känns väldigt pilligt. Och vattenlösligt underlägg, vad är det och hur funkar det?

koocachoo: Vad är det för papper och vart hittar jag dom? Måste man verkligen stryka fast det på ett band? Kan man inte stryka fast det direkt på plagget? Vill inte ha något band bakom helst.
MsChilly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 08:20   #8
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Oj vad vagt jag uttryckte mig, sorry.

Jag menade att det skulle bli ett fristående broderi, som man broderar på vattenlösligt underlägg. Man sköljer sedan bort underlägget, och kvar är enbart broderiet med loggan. Att stygnsätta din logga gör man i ett stygnsättningprogram, där man omvandlar en bild/logga till stygn att brodera ut.

Att printa ut den på ett stryka på papper/tyg låter ju mycket bättre för din del. Hoppas att du hittar en bra lösning.
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 11:00   #9
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2009
Inlägg: 589
Ja, självklart kan man stryka fast det direkt på plagget! Inga problem. Tror det går under t-shirt papper. Finns överallt där man köper specialpapper (typ fotopapper osv)...alltså hos siba, claes ohlssons...osv...Det är A4 papper
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 12:23   #10
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 647
Kanske det här kan vara något för dej.
Gjorde en beskrivning för något år sedan på namnlappar som man kan göra själv.
Finns i min webdisk på zoomin. Kolla om det kan vara intressant.
http://annemarlen.zoomin.se/webbdisk.html
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons