Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-09-13, 01:34   #1
krukan krukan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 2
Grävling/tiger/lejon-dräkt inför Halloween

Tjena!
Jo nu är det såhär att jag bara sytt lite granna med symaskin i syslöjden fram till åttan, tyckte det var ganska enkelt, bara att följa mönstret och klippa lite här och lite där så löste det sig! Har inte fortsatt med det efteråt, men nu behöver jag just ER hjälp!

Jag har nämligen kommit fram till att jag vill klä ut mig till en grävling på halloween, och mina vänner ska vara tiger respektive lejon!

Så om någon har något mönster, sitter inne på lite bra tips för att rita ett mönster själv, eller vet nått ställe där man kan köpa ett eller rent av en färdig dräkt.

Dela med er är ni snälla!
krukan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 18:06   #2
chery chery är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 1 053
Det allra enklaste är att ta ett mönster till overoll, ev med luva (den kan du ha separat). Sy den i fuskpäls som liknar grävlingens päls. Studera en bild på en grävling och sy luvan i svart o vitt med delade fält alt. svart botten och sy på vita fält eller tvärtom, vilket som blir enklast. När du klipper i pälstyg ska du försöka hålla undan "pälshåret" från saxen så att det inte blir "avhugget" försök att hålla undan det även när du syr ihop det. Sedan drar du med en nål fram de pälshår som ev kommit i kläm i sömmarna. Då blir pälsen jämn över sömmarna och sömmarna blir nästan osynliga. hoppas det blev lite hjälp på vägen.
simplicity och vouge brukar ha mycket maskeradmönster. Se om du kan hitta något där, annars är vanlig overoll det enklaste. Ps Glöm inte svansen.
lycka till och välkommen till oss.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-14, 18:21   #3
krukan krukan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2009
Inlägg: 2
tack så mycket
krukan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons