Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-09-16, 19:08   #1
avslutad111024 avslutad111024 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 415
embird & vista

hej jag har köpt embird .men fattar inte varför det inte går att få iconizer i det att fungera ?
embird basic funkar ju , men inte iconizer.
Vi har ny dator och i den är det Vista ( som jag inte alls gillar tycker de är så tillkrånglat )
Har kollat embirds sida hur man gör om man har vista. Men de funkar i alla fall inte så något fel är det ju.
avslutad111024 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 19:22   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Väljer du bara lite större ikoner i din utforskare funkar det perfekt. Tror det är "mellan" och uppåt som ger bilder.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 19:23   #3
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Och så måste du förstås kolla att du aktiverat Iconizern ordentligt. Alltså "prickat" i formaten i Iconizer settings.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 00:08   #4
MonicaBoberg MonicaBoberg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2004
Inlägg: 362
Det enda du skall göra i Iconizer settings är välja vilka format som Embird skall visa/öppna. Du får absolut inte göra något med storleken i Settings. Storleken skall du välja i Utforskaren. Vista gillar inte att någon annan gör något med storleken på ikonerna.

Här står mer om Iconizer och Vista.
http://www.embird.com/faq.htm#Embird

Utdrag:
The 32-bit edition of Windows Vista:

Because current edition of Embird is 32-bit, there should be no problems with running Embird and all its plug-ins in 32-bit edition of Vista. The Iconizer plug-in is functional in 32-bit Vista, however, you should choose "Medium Icons", "Large Icons", "Extra Large Icons" or "Tiles" option for viewing file in Windows Explorer. Windows Vista 32-bit does not display icons in "Small Icons" and "List" view, only "universal type" icon.

Om det är detta du har läst och det inte fungerar rekommenderar jag att installera om Embird och vid installationen bara välja formaten, gör inget med storleken. Gå sedan in i Iconizer Settings endast i yttersta nödfall.

Monica
MonicaBoberg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 16:16   #5
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
embird och vista 64

Jag har just installerat Embird 2008 på min nya dator som har Vista 64 bitar. Enl instruktionerna till Embird så funkar inte Iconizer med 64 bitars utan då ska man öppna 32 bitars och använda iconizer där. Men hur gör man? Jag fattar inte ett dugg av beskrivningen som är väldigt kortfattad i FAQ.
I Embird kan jag inte aktivera iconizer och inte Uppdatera lösenord heller
Någon som vet hur man ska göra??
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 16:30   #6
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Antar att du försökt detta? (Kopierat från Embirds faq)

Click Start, click Run, type the following in the Open box, and then click OK:

C:\Windows\syswow64\explorer.exe /separate

If you are using Embird 2008 with 64-bit edition of Vista, it will automatically create the new shortcut "Windows Explorer 32-bit" on your Desktop. Use this shortcut for launching the 32-bit version of Windows Explorer which works with Embird Iconizer.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 16:46   #7
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Nej det har jag inte för när jag klickar på Start så finns det inget Kör där! Inte som syns i alla fall, det gjorde det på mitt gamla XP.
Men den där ikonen om 32 finns på skrivbordet och när jag klickar på den så kommer utforskaren upp men hur kör jag Embird genom den? Jag kollade nu på Skrivbordet på den utforskare som kom upp när jag klickade på 32 bitars och klickade på Embird där men det gick inte att ställa in Iconizer där heller. Det ser då ut som samma Embird som i vanliga utforskaren.
Just nu fattar jag inte ett dugg (inte förut idag heller) och hur kan man ha både 32 och 64 bitars Windows samtidigt?
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 16:50   #8
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Om du ställer om till "klassiskt läge" får du fram "kör" som förut.
Kontrollpanelen, Utseeende och anpassning, Anpassa startmenyn

Klistra sedan in textraden och hoppas på det bästa... (Har 32-bitars själv så jag kan inte testa)

Tillägg: Hann inte läsa färdigt innan jag svarade, så det är nig redan gjort det som beskrivs! Hur man sedan kör vet jag inte...
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 16:57   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Har du testat detta?

Once Embird is successfuly installed, please follow these steps:

1. Aways run Embird with Administrator privileges.
2. Move mouse pointer to the icon of the Embird on the Desktop and click right mouse button for popup menu.
3. Select "Properties" command from the popup menu.
4. A dialog box will appear on the screen. Choose "Compatibility" tab.
5. Switch ON the checkbox "Run this program in compatibility mode" and choose "Windows XP (Service Pack 2)"
6. Click "OK" button to confirm this new setting.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 19:17   #10
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Citat:
Sotis skrev: Visa inlägg
Har du testat detta?

Once Embird is successfuly installed, please follow these steps:

1. Aways run Embird with Administrator privileges.
2. Move mouse pointer to the icon of the Embird on the Desktop and click right mouse button for popup menu.
3. Select "Properties" command from the popup menu.
4. A dialog box will appear on the screen. Choose "Compatibility" tab.
5. Switch ON the checkbox "Run this program in compatibility mode" and choose "Windows XP (Service Pack 2)"
6. Click "OK" button to confirm this new setting.
Det gör ingen skillnad om jag gör så här. Konstigt egentligen för det borde ju fungera. Men jag kollade extra och jag hade bockat i rätt ruta på ovanstående men ikonerna vill inte, det kommer upp en "lapp" på skärmen om att den inte kan skriva till Windows. Det gjorde det när jag körde i 64 bitars också.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 19:22   #11
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Ännu ett citat från deras faq där just felmeddelandet om att det inte går att slriva till "registry", om det är det du får:


Everytime I do some changes in settings of Iconizer plug-in, it shows error "Cannot write to Windows Registry! HKEY_CLASSES_ROOT\.{extension}. If you are running Windows NT/2000/XP/Vista, please log on with administrator privileges."

1. Select "Start > Run" menu in Windows.
2. Type in "regedit" and click OK button to launch Registry Editor application.
3. Locate the key "Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\.{extension}" at the left side of the screen using the tree structure.
4. Double click this key to open it. Probably it will have the "PersistentHandler" subkey. Delete the "PersistentHandler" subkey.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-17, 19:39   #12
Ann-Marie Ann-Marie är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 1 649
Everytime I do some changes in settings of Iconizer plug-in, it shows error "Cannot write to Windows Registry! HKEY_CLASSES_ROOT\.{extension}. If you are running Windows NT/2000/XP/Vista, please log on with administrator privileges."

1. Select "Start > Run" menu in Windows.
2. Type in "regedit" and click OK button to launch Registry Editor application.
3. Locate the key "Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\.{extension}" at the left side of the screen using the tree structure.
4. Double click this key to open it. Probably it will have the "PersistentHandler" subkey. Delete the "PersistentHandler" subkey.[/QUOTE]
Nu har jag gått igenom i regedit och Persistent handler finns inte med vare sig under P någonstans eller under Embird.
Jag ska ta och installera om allt igen, få se om något fastnat på vägen. Tack snälla rara för din hjälp, det är ett envist program.
Ann-Marie är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons