Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar Inställningar Sök i forum Forumregler
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från
Mainloop
Personuppgiftspolicy
2009-01-05, 12:07 | #1 |
|
Text/Loggo på resårband
Hejsan,
Jag har surfat runt i timmar för att hitta något relaterat till om hur man lägger in [COLOR="black"][COLOR="black"][COLOR="black"][COLOR="black"]text/loggo på resårband [/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]t.ex BJÖRN BORG, CALVIN CLEIN osv...som i slutändan sys ihop med boxershorts! Görs detta med hjälp av en symaskin eller broderingsmaskin? Är det någon som har erfarenhet som kan tipsa mig om allt kring detta. Hur man gör, vilken maskin, vilken teknik och om det finns företag som kan erbjuda denna service? Tacksam för lite feedback och hjälp på vägen // Mvh Pierre |
2009-01-05, 15:13 | #2 |
|
jag är inte helt säker, men jag misstänker att det vävs in vid tillverkningen av resåren direkt i fabriken.
|
2009-01-07, 15:41 | #3 |
|
Tack - men skulle behöva ett mer utfärdat svar om någon kan. Behöver veta hur man gör, förmodligen är en mycket dyr maskin inkluderad... hur ser processen ut!?
|
2009-01-07, 16:22 | #4 |
|
Texten vävs in när resåren tillverkas. Alltså precis på samma sätt som när man väver vanliga tyger med mönster (till skillnad från tyger med tryckt mönster) man använder alltså annan färg på tråden där bokstäverna är.
|
2009-01-07, 16:25 | #5 |
|
Hej Cecilia,
Vet du vad det är för väv-maskin som används samt ifall man trycker, vad det är för tryck-maskin!? Vill undersöka vad dessa kostar att investera, tack för din feedback // Mvh Pierre |
2009-01-07, 16:53 | #6 |
|
Nä tyvärr, men kontakta http://www.teko.se/ , de borde kunna hjälpa dig vidare.
|
Taggar |
resår, resår med text, text |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:55.