Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-11-30, 19:22   #1
Anneli.M. Anneli.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 26
Windows Vista och Embird

Hej är det någon som använder Vista och D1 diskett och lyckats lura programmet att skriva över till D1 disketten med filstruktur?

Som det är hos mig så kan jag skriva över till disketten direkt men inte lägga upp en Designer 1 diskett, och utan det kan maskinen inte läsa filerna.

Jag vet att Embird inte är skapat för Vista, och jag har försökt att köra i programmet i andra kompartibla lägen men det hjälps inte. Vore så skönt att kunna jobba på min egen dator med stygnsättning och inte dela vår huvuddator med resten av familjen...och bara ha Embird på min egen förstås (annars kan jag ju krångla med att lägga över ha mig för att lägga på disketten om ni förstår vad jag menar...)
Anneli
Anneli.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 19:56   #2
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 877
Re: Windows Vista och Embird

Citat:
Anneli.M. skrev:

Jag vet att Embird inte är skapat för Vista, och jag har försökt att köra i programmet i andra kompartibla lägen men det hjälps inte. Vore så skönt att kunna jobba på min egen dator med stygnsättning och inte dela vår huvuddator med resten av familjen...och bara ha Embird på min egen förstås (annars kan jag ju krångla med att lägga över ha mig för att lägga på disketten om ni förstår vad jag menar...)
Anneli

Problemet är att de nya operativsystemen är så smala så de tolererar inte brodyrprogrammens kopieringsskydd. Det är inte Vista som ska korrigeras utan det är brodyrprogrammen som ska anpassa sig (i det här fallet) till Vista. Kravet bör ligga hos brodyrprogramsleverantörerna att brodyrprogrammen ska vara kompatibla och ha uppdateringar till de nya operativsystemen.

Det är fel att lägga skulden på Vista. Det som gäller är att man ska läsa igenom vilka operativsystem programmet är kompatibelt med. Det står alltid på förpackningen. Från alla leverantörer.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 20:05   #3
Anneli.M. Anneli.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 26
Tack för svaret, men jag var mer ute efter om någon har hittat en genväg eller kanske en bakväg att lyckas göra det ändå.
Som delvis yrkesverksam med hantering av digitala system så vet jag att program måste kunna prata med varandra, men jag vet också att man ibland kan lösa vissa problem genom att ta en och annan omväg eller genväg.
Kanske någon annan som har ett tips?
Anneli
Anneli.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-11-30, 20:51   #4
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Jag vet inget om D1-disketter, förutom att de ska ha en speciell struktur. Så jag bara brainstormar lite...
Skulle det kunna funka att du skapar en D1-diskett på andra datorn och sedan skriver till den med vanliga filhaneteraren (efter att ha kollat hur det är skrivet på en fungerande diskett)?
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 15:26   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Hur har det gått? Saknar svar och respons från frågeställaren.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-09, 21:51   #6
Anneli.M. Anneli.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 26
Det har inte gått alls kan man säga. Jag kan köra Embird på Vista-datorn i kompatibelt läge men inte lägga över på diskett.

Så jag kör dubbla datorer. Jobbar på den ena och skickar över till den andra för att lägga över på disketten. Och det fungerar ju bra. Lite micromotion blir det också eftersom jag har datorerna på olika platser
Återkommer om jag kommer på en snilleblixt i ämnet!
anneli
Anneli.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 07:15   #7
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
På det viset.
Jag undrade för jag har skaffat en bärbar med Vista och har en till med XP. En av dom ska upp till systugan och jag vill ju inte ta med mig ett problem dit i onödan
Det får bli datorn med XP som får följa med då. Tack för svaret!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 08:12   #8
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Jag har Embird både i min stationära dator med XP, och i min bärbara med Vista.
Det fungerar bra i bägge datorerna.

Nu har jag visserligen inte en D1 med disketter.

Men programmet fungerar med bägge operativsystemen!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-10, 10:39   #9
Anneli.M. Anneli.M. är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2007
Inlägg: 26
Det är just det den detaljen med disketterna som inte fungerar. Allt annat, så långt jag nu har testat, verkar fungera lika på båda datorerna...men skapa en diskett går inte....inte ännu i alla fall....
Anneli.M. är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-19, 19:50   #10
Toshi Toshi är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 3
Hej!

Vet inte om detta är svaret på ditt problem men, jag hade problem med Embird när ja köpte det. Kunde lägga över på diskett men inte få symaskinen att läsa disketten. Då fick ja tipset att uppgradera min D1 och det gjorde ja och nu funkar det. Men vad ja förstod så funkar det för dig i den ena datorn med xp redan.

mvh
Anneli
Toshi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons