Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-07-23, 19:41   #1
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Tråd Endast För Tanter!!

Sitter här och har lite idétorka. Har helt plötsligt fått tid över till att göra vad jag vill.
Jag känner för att sy något till mig själv. Har ju varit på tygrally i Södra Sverige på semestern och gjort en massa fynd som jag vill sätta saxen i. Men vad ska jag göra?
Har hört och läst att det är TANTmodet som gäller nu och det skulle passa mig tänkte jag. Men vad är TANTmode? Vem är TANT? Snälla TANTER hjälp mig. Ge mig ett bra tips på något trendigt och TANTIGT som jag kan göra. Det kan vara precis vad som helst har alla sorters tyg i min tyghörna.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 19:47   #2
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Får ursäkta, jag är inte tant, och inte heller kan jag svara på din fråga. Jag är bara lite nyfiken på vilka affärer som ingick i dit tyg-rally? Behöver nya tyger till bra priser!
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 19:53   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Vad synd att du inte är tant, skulle så gärna vilja veta när man är det. Du kanske kan svara på när man inte är det?
Jag har varit i Eksjö, Kristianstad och hela kusten upp till Höganäs. På vägen besökte jag allt möjligt, marknader, Gittes Tygkälla, Stoff och Stil i Malmö, Västgöta textil m.m.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 20:04   #4
avslutad081031 avslutad081031 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 766
Jag kanske är tant ändå - för det beror väl på hur man ser det. Det har ju hänt att mödrar tilltalar mig tant då de talar med sina barn. Vet inte om det har med ålder att göra... ...men själv är jag 32.

Tantmode låter enligt min tolkning som hatt och små matchande chicka dräkter, med handväska och ganska fotriktiga skor med bara propert breda höga klackar.

Det låter faktiskt ganska trevligt, själv gillar jag chicka små dräkter. Kanske är tant ändå?

Det blir nog en tur till Tygskroten i Kinna imorgon.
avslutad081031 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 20:29   #5
avslut080512 avslut080512 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 175
Va` kul att Du besökt Eksjö, där bor jag. Vi har dåligt utbud av tygaffärer, men desto mer kultur!
avslut080512 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-23, 21:01   #6
catla catla är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 411
Ja...vad är TANT?
Blev kallad tant av små barn redan som 18-åring
- o de var ju ett tag sen - så vad är man nu då,
sisådär 23 år senare...

Läste precis denna artikel:
http://www.aftonbladet.se/vss/mode/s...859897,00.html
där det fanns tips på trendiga Tantigheter & bla stickning o syjunta benämns som typiska
Tant-grejer, så då är vi väl tanter allihopa här
catla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-25, 15:41   #7
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 4 350
Hej
Skoj att det här med tantigt och tant kommer upp till diskussion, jag har länge undrat, hur ett plagg ska se ut för att vara tantigt. Och hur man ska se ut för att vara tantig??
Har det med åldern att göra?
Det kanske är som mode i allmänhet, allt kommer igen efter ett antal år,,, se bara på alla dessa filmisar här, som blivit olika smycken!
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 14:31   #8
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Det bidde en tant-väska

Jag har tyvärr inte blivit klokare på vad tantmode är eller vad tant är för något. Jag bestämde mig för att sy en cd-tantväska att ha när jag motionerar. Tycker om att lyssna på ljudböcker, det kanske är tantigt? Man kanske ska ha musik i lurarna istället.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-26, 21:06   #9
Tess Tess är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2005
Inlägg: 224
Unhappy

Tanten är UTROTNIGSHOTAD!
Den klassiska tanten med beige strumpor och likaså beige kappa en liten handväska liten hatt på det kortklippta permanentade håret finns knappast längre!
Det är sorgligt att detta fenomen håller på att försvinna.
Jag själv som förespråkar tantens "bevarande"i stadsbilden,(måste erkänna )har inte heller hakat på tantfenomenet!
Till och med min egen mamma och svärmor har"hoppat av kärran"!
Nu misstänker jag att "sista tåget för tantens bevarande har gått,säkert ända till sibirien".
Jag klär mig i högklackat,har röd festblåsa och håret är halvtlångt och aldrig permanentat.
(Har självlockigt.Hatade mina lockar när jag var i tonåren,för då skulle man ju ha spikrakt långt hår med mittbena!)

Det här låter sorgligt.
Jag försöker i allafall trots min egen feghet uppmuntra alla "KNYT NÄVEN OCH HEJA PÅ TANTENS BEVARANDE"
TESS!
Tess är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-07-27, 04:53   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Ja den klassiska bilden av tanter håller på att försvinna att jag håller på att omforma min bild av tant till hurtbullar, jag vill inte skriva mer om stil och utseende eftersom någon kanske tar illa vid sig.

(och andra kan mycket och väl säga att jag är tant! )
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons