Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Kläder
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-06-11, 22:26   #1
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Question mudd mellan foder/yttertyg på färdigt plagg

För att fortsätta fodrad jacka vändsytt...

Jag har gjort det här förut, faktiskt inte så många gånger ska jag tillägga för när jag kortat av ärmar på jackor så har jag bara gjort någon kanal för resår eller något med foder i fållen, inte vändsytt det alltså.

Men en tant dök upp här och hon ville bestämt och tvunget ha mudden med slejf och kardborre isatt igen efter att jag kortat av ärmen,,, Fixar jag sa jag glatt!!!

och nu har jag hjärnsläpp med hotande härdsmälta!!! Varför i tusan kommer jag inte på det för!!! Så nu är det slut på att "Jag kan själv"

Jag har klippt av ärmar och städat till mudden. Jag har tagit upp en bit av sömmen på fodertyget enligt hur det varit hål förut...

men hallåååååå hur jag än vänder, drar fodret hit och dit så begriper jag inte vad jag gör och när jag tror jag kommit på det så förbyts min segervisshet .. till en förtvivlan... Så hur gör jag???
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 06:40   #2
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Om jag fattat det rätt måste du ha ett hål i fodret i tex sidsömmen dit du kan dra dina avigsidor av ärmkanterna
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 09:38   #3
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Red face hål i fodret på i ärmsöm

Jag har sprättat upp en del av sömmen i ärmens foder. så dit är jag med... det är sedan det rör till sig.

Hittar bara info om hur man gör på ett nysytt plagg med isättning av mudd..

så hur gör jag nu? Jag drömmer om dte här och det låter så bra där! Samma sak när jag tänker det inne i mitt huvud...

jag är alltså här i sekvensen...

mudd av
uppsprättad foder söm
utlagd på bordet
fotograferad
upplagd på ss


En 83 årig dam flåsar mig i nacken hahahaha
Bifogade bilder
 

Senast redigerad av Samigabriell den 2013-06-12 klockan 09:43. Anledning: efter ett samtal från en undrande dam... NÄr blir min jacka klar tror du?
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-12, 11:53   #4
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Lightbulb kom på det!



jag kom på att om jag syr fast i yttertyget först så kan jag ju mickla med det tills det kommer rätt. det funkade!

Små säkerhetsnålar är guld när man ska simulera sömmar!
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-06-16, 20:52   #5
kanvas kanvas är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2011
Inlägg: 299
jag hade sytt fast mudden i fodret, vikt sömnmånen mot fodret. Sen vikt och pressat (eventuellt limmat med limstift om det är ett plagg som kan tvättas i vatten) sömnsmånen på ytter tyget, sytt fast yttertygget en hårsmån över fodersömmen. Jag har försökt illustrera i paint på en minut:

Det mörkgröna är muddovic, det blå är fodret. Det röda är första sömmen. Det snorgröna är yttertyget, och det svarta är sista sömmen. Är man grym, som jag, syns bara den sista sömmen och sitter snyggt på fodersömmen.
Bifogade bilder
 
kanvas är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
foder, mellan foder, mudd


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons