Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Historiskt inspirerad sömnad
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

 
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-11-03, 00:06   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Förslag på tyg till 1890-talscape

Hej!
Jag behöver akutsy en cape till min 1895-outfit för vi ska vara på julpremiär av Liseberg. Utomhus alltså.

Jag är fundersam över yttertyget. Jag vill jättegärna ha hjälp på att välja bra tyg. Silke kanske inte passar pga vädret. Det kanske regnar. Då faller bort tyger som inte tål vatten. Vill inte heller att det ska se modernt ut eller "grovt" ut (som kokt ulltyg) utan det ska se dyrt ut. Men ändå inte... 200-250 kr/meter blir lagom ungefär. Fast jag kan ev gå upp ännu mer. Beror på om jag blir käri tyget eller inte.

Och det ska vara bra om det går att hitta lokalt så jag kan känna och klämma. Göteborg alltså.

Vill också gärna sy på dekor typ kringelkrokar av något band/snodd på. (eller rentav maskinbrodera något men har inte hittat något lämpligt motiv ännu tar tacksamt emot tips där också)
Outfiten den ska passa till är en lila kjol+liv av taft.

Modellen ifråga är:
http://www.trulyvictorian.net/tvxcar...7&cat=6&page=1

Ni behöver inte leta rätt på exakta tyget, utan ni kan också komma tips på själva tygnamnet. Typ "bomullsammet" som är det jag tänkt på först.

TACK TACK TACK!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons