Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-05-15, 13:28   #1
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Och vaaar är mina symaskinsnålar?

Jag köpte symaskinsnålar för ett tag sedan och lade dem på "något bra ställe" för att de inte skulle komma bort... Som vanligt är "något bra ställe" inte särskilt bra.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-15, 17:09   #2
Berga Berga är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Det där känner jag igen. Jag tappade bort en hel ask med stretchnålar och som jag letade. Jag fick till slut köpa nya och då hittade jag de gamla i ett fack i handväskan. Du får gå tillbaka i tanken flera gånger så kanske du kommer på var det fiffiga stället var någonstans. Lycka till på jakten!
Berga är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-15, 20:28   #3
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2005
Inlägg: 1 118
Ha ha känner igen det så väl......
Har varit lat o inte tagit ner mina julgardiner ( inte direkt jul men jag använder dom till det) Så kom då dagen (förrgår) jag bestämde mig för att jag skulle äntligen byta. Bestämde mig för att mina gula o gröan gardiner skulle upp.... Tror ni jag kan hitta dom????? NEJ NEJ. Jag har gardiner på 2 ställen, hängande o liggande i linneskåpet. Jag har inte hittat dom än o nu har jag letat i alla garderober både hångande o liggande.... Hör till saken att vi har ett väldigt långt köksfönster så jag har bara 2 "vanliga" uppsättningar o en till jul..
Begriper inte var dom tagit vägen, dom kan ju inte bara försvinna, eller??


För inte så långe sen så fick min kompis svart DMC garn för att kunna sy konturerna på sina pärltavlor. Typ 3dockor eller nåt. När hon skulle ha dom så nyligen så finns dom inte att hitta. Slutade med att hon fick gå o köpa en docka med svart garn.

Ja man kan undra vem som går o flyttar på våra saker så vi inte hittar dom......

Lycka till alla som lagt sakerna på ett bra ställe. Dom ställena är inte så bra som vi först tror eftersom vi inte hittar dom när vi behöver dom.
Skönt man inte är ensam.

KRAM KRAM
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-16, 08:32   #4
mari1e mari1e är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2004
Inlägg: 203
Det är ju lånarna som bor under golven som lånar dem. Och sen när de inte behöver sakerna hittar vi dem igen.

Skönt att höra att jag inte är ensam att ha julgardinerna uppe, men jag låtsas att jag tycker om mörkröda gardiner.

Mvh
mari1e är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-16, 19:36   #5
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Aha, det är lånarna som har varit i farten.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 01:03   #6
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Snart dyker de upp.. I sinom tid!

Kan nog dra med en värsting jag gjorde som liten...

Mina glasögon kom bort, bara 1 år gammal. Kunde inte hitta dem. Så vi åkte och köpte ett par exakt likadana till mig. Efter ett mycket kort tid hittade jag det gamla paret. Så hade jag 2 exakt likadana par glasögon, och på råga på allt så visade det sig (efter 1 år) att jag inte behövde bära glasögon trots allt.

ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 20:00   #7
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Nu har de dykt upp! De låg inkilade i en påse med tyg. Konstigt nog kom de inte fram samma dag som jag köpte nya nålar utan först flera veckor senare. Nu har jag nålar så det räcker ett tag.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-15, 20:56   #8
myway myway är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2008
Inlägg: 115
Återfunna symaskinsnålar

Vad härligt att höra att man inte är ensam om att "vimsa" till det.Sådana där "bra ställe så sakerna inte ska komma bort" är livsfarliga. Själv är jag mästare på att förlägga saxar...
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 09:59   #9
leningrad leningrad är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 081
En hel del svar och teorier har dryftats p ett annat ställe i världen, kanske det här kan vara till hjälp:
Faktiskt.se
leningrad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 10:46   #10
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 148
Jag känner verkligen igen mig. I mitt fall är det dock främst sprättknivar som mystiskt försvinner så att jag hela tiden måste köpa nya. De brukar alltid dyka upp på de märkligaste ställen så jag tror stenhårt på att det är några slags hål in till en annan dimension eller liknande som spökar. Eller en handarbetande poltergeist kanske. Måste snart erkänna för mig själv att de inte kommer att återfinnas och införskaffa en ny men förmodligen är det just det som krävs för att de ska poppa upp igen.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 13:33   #11
Gidget Gidget är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2005
Inlägg: 718
Jag undrar vem det är som smyger runt och alltid hittar mina bra-ställen nästan samtidigt som mig?
Nu senast köpte jag 20 blixtlås som jag skulle ha till långbyxor det första hann jag använda men sedan är de andra inte kvar på det där bra-stället längre. Jag har måst köpa nya och ändå har de gamla inte kommit fram.
Om någon ser någon smyga omkring med 19 gråa blixtlås så tala om att ni vet varifrån de kommer.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-16, 17:37   #12
monicka monicka är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2007
Inlägg: 335
Själv letar jag just nu efter mina nyinköpta resårband, både svarta och vita. Spårlöst borta!
monicka är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons