Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-03-05, 07:13   #1
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Hjälp mig med hur man fäster cover-sömmar!

Jag har läst i en annan tråd om hur man fäster cover-sömmar, och att man alltid måste fästa dem, när man syr runt så att säga, och alltså inte slutar vid en kant, då sömmen sedan "fästs" automatiskt av en korsgående overlock-söm, eller bör man egentligen fästa då också för säkerhets skull?

Hur som helst gav det där med fästningen upphov till en del frågor, som jag nu provar att ställa här, eftersom den gamla tråden verkar ha dött ut.

HUR fäster ni täcksömstrådarna? syr ni tillbaka i det senaste stygnet några gånger eller tar flera olika stygn på baksidan eller? Kom gärna med en detaljerad förklaring. Och man måste alltså fästa varje tråd i täcksömmen individuellt? Så om jag syr tiotrådig decotopcoversöm på min coverlock, så måste jag fästa tio trådar individuellt i början och slutet? Det blir 20 trådar det...
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 07:29   #2
Sophia Sophia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jun 2006
Inlägg: 587
Jag vet inte hur man fäster en sådan söm med 10 trådar eller ens hur den ser ut men en "vanlig" coversöm med tre eller fyra trådar fäster man enligt denna instruktion:

http://www.cedesign.com/familyphotos..._cs/index.html
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 07:49   #3
gavagai gavagai är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2005
Inlägg: 510
Citat:
Sophia skrev: Visa inlägg
Jag vet inte hur man fäster en sådan söm med 10 trådar eller ens hur den ser ut men en "vanlig" coversöm med tre eller fyra trådar fäster man enligt denna instruktion:

http://www.cedesign.com/familyphotos..._cs/index.html
Så då behöver man alltså inte fästa själv med en nål? Håller det sättet säkert? och gör ni andra som läser detta också så? Undrar också om det även funkar för topcover-sömmar eller hur man gör då.
gavagai är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-03-05, 13:40   #4
gullum gullum är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2005
Inlägg: 901
Jag gör som på bilden med min maskin. Håller väldigt bra. Har inte varit med om att någon söm gått upp. INte ens på bernkläderna som slits och tvättas mycket.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons