Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-09-14, 16:25   #1
Mamarazziiiii Mamarazziiiii är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2005
Inlägg: 29
Dagisfilt - Hur stor?

Läste tidigare om dagisfiltar. Tänkte då att det kanske skulle vara en bra idé att sy en så´n till mitt barnbarn som börjar dagis om några månader, han blir då 1,5 år. Ni som har barn på dagis; vad ska jag tänka på när jag syr filten? Storlek? Märkt med namn?
Mamarazziiiii är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-15, 10:23   #2
WiKa WiKa är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 480
Hej Eva-Kari!

Att tänka på hmmm, kanske att han kan vara med och tycka lite om tyget, då blir det ju verkligen "hans" filt. Bara det en trygghet.

Materialet kanske styrs av hur pass varm eller kall han är av sig, men mjuk ska den i alla fall vara, och kanske även vändbar.

Storleksmässigt vet jag inte riktigt, kanske 100 x 100. Då passar den ju hur den än hamnar kan jag tänka, och han växer ju inte ur den direkt.

Att märka filten liksom kläder är ett måste!!! I alla fall om du vill att han ska få ha just sin filt. Personalen kan omöjligen veta vems som är vems annars, och märkning underlättar!

Hoppas att detta kanske kunde hjälpa lite.

Kramis
KatarinaWidell
WiKa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-15, 12:32   #3
Kaja_gbg Kaja_gbg är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 300
100 bred och 130 hög är ett vanligt mått för täcken för spjälsäng, så det är nog ungefär vad jag tänkte ha.

Man kan ju quilta in namnet på filten för att få den jättepersonlig. Annars räcker det ju med ett namnband. På vårt dagis förvaras filtar och kuddar i barnens fack, så där blir det nog inte så krångligt. Men, vikarier känner ju inte direkt igen Ellens filt...

//Kaja
Kaja_gbg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-09-15, 21:17   #4
Swinggirl Swinggirl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 18
Ja, märkning är verkligen ett måste. Jag brukar göra det lätt för mig och använda namnlappar som man stryker på.
Jag jobbar som barnskötare och kämpar med omärkta kläder varje dag! Även om de förvaras i barnens fack, så ska det ju bäddas upp efter vilan, och då ska de ju in i rätt fack. En del barn är glada för att hämta grejer själva i facken, inte alltid deras egna, och då kan det bli tokigt om de inte är märkta.
Om 100x130 är spjälsängsmått, så verkar ju det vara ett bra mått, annars får du gå efter längden på barnet och sen lägga till lite.
Lycka till med filten

MVH Carina som hoppas på bilder på resultatet!
Swinggirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons