Visa ett inlägg
Gammal 2009-12-05, 21:22   #10
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Det är tråkigt när det händer, Fanny. Har du någon annan butik i ditt närområde att gå till?

Men jag kan nog säga att det inte är ovanligt med att man så småningom blir duktigare än de i butiken. Jag har upplevt det själv, men på annat sätt. I och med att jag hittat fel på symaskinen som de inte förstått eller försökt göra service och "tycker att den är OK nu" men de inte förstått att man kanske inte har samma krav på vad som gäller som "det fungerar nu". Jag syr i delikata tyger och med minimala sömsmån i liten skala så blir de minsta felen uppenbara. Hände mig med två olika butiker. Jag har gett upp och lärt mig själv att serva symaskin. Jag är absolut ingen proffs, men jag gjorde i alla fall mycket bättre jobb då jag fixade till problemen.
(ganska avslöjande var då att jag märkt att de inte ens öppnat symaskinen där stygnbildarmaskineriet är på högra sidan, dammnäste sen 90-talet... SUCK!)

Men ja, jag måste också säga att symaskinsbranschen inte är ensam om det. Har inte någon gått och försökt köpa hemelektronik där säljaren INTE vet vad han pratar om men bara försöker pracka på en? Väldigt vanligt!

Men skillnaden är ju att det är så större marknad där så det är lättare att byta butik. Sömnad är tyvärr mycket smalare bransch.

Det finns människor som vet vad de gör och vet vad de säljer så om du har en så håll dig till honom/henne! Mycket viktigt nu när småföretagare har svårt för att klara sig. Då måste man stödja de som är BRA. Så det inte bara blir skit kvar.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat