Visa ett inlägg
Gammal 2004-08-23, 16:19   #28
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2003
Inlägg: 1 361
Hej igen!
Tack för tips, Annika. Vet inte om jag törs hålla på och spraya lim bara... måste nog hålla till på golvet när jag lägger ihop lagren. Risk att jag fastnar där då, haha

Undrar nu litegrann om det där du sa om att sy i "diket"... menar du mellan blocken då, dvs där jag har pressat isär sömsmånerna? Kom då att tänka på hur det blir om man quiltar mitt i en sådan söm - det kanske blir för påfrestande för den ursprungliga sömmen, så den slits fortare och går av? Quiltar man mitt i "diket", så syr man ju inte alls i någon sömsmån...
Man kanske inte ska pressa isär några sömmar i ett lapptäcke... någonstans? Bortgjord?

Förlåt, Åsa, att jag ställde till det så här för dig - men sätt du igång med ett lapprojekt, du med. Man behöver väl inte göra allt samma dag?
Ett lapp-arbete kan man väl ha liggandes på lut och ta till när det regnar?

Själv köpte jag ett nytt strykjärn till mig själv i julklapp förra året. Det är ett Philips Azur 4200. Mitt gamla strykjärn fick jag hela tiden hålla på och stänga av via termostaten, som till slut gick sönder. Det här järnet stänger av sig själv så fort man inte använder det och går igång automatiskt så fort man rör det igen. Perfekt när man syr kläder m.m.
/Gunilla
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat