Visa ett inlägg
Gammal 2011-11-09, 12:17   #1
Kristin87 Kristin87 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: okt 2009
Inlägg: 59
Siden till brudklänning

Hej alla kloka!
Jag håller som bäst på att fundera på vad jag vill ha för tyg i min brudklänning. Det blir en tvådelad modell med ganska rak kjol och formsydd top med axelband. Det ska vara en ganska enkel modell men med lyxigt tyg. Därför funderar jag på siden. Vill absolut inte ha polyester. Och så får det inte vara för mycket glans i tyget så alla satinvarianter går bort.
Eftersom kjolen ska falla ganska rakt kan jag inte använda dupionsiden eller taft. Men jag vill ändå att det ska vara lite stelare fall än charmeuse.
Tittade på sandtvättat siden i affären och det var fantastiskt. Men jag tyckte att det var lite för flytande fall i det. Kan man stadga upp tyget på något sätt?
Och så har jag tittat på siden/bomullblandningar. Såg att stoff och stil hade det i sommarkollektionen senast. Någon som beställde det? Hur är fallet i sådant tyg? Den variant de hade i min lokala affär var åt voile-hållet och används nog som foder, men fint var det.
Har nån nåt annat tips som jag kan kolla upp? Eller kanske nåt helt annat tyg som jag missat?
Det här blev visst lite långt men jag hoppas nån kan hjälpa mig i alla fall =)
Kristin87 är inte uppkopplad   Svara med citat