Visa ett inlägg
Gammal 2013-05-19, 11:58   #10
Lillstrumpan Lillstrumpan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2013
Inlägg: 27
Question

Tack för alla tips ni ger mig! Supersmart med den där strykdynan, kanske jag skulle ta o sy en sån. Åååh tusen tack Åsa86, du har ant räddat mig från att göra en dålig affär! Blev däremot väldigt intresserad av din gamla Tefal ångstation Pro Express Turbo. Letade efter den på Tefals hemsida men den finns inte med där. Är det en utgående modell el? Hittade den däremot för 1999:- på netonnet med benämningen GV8365. Det är ju svårt när det finns så många olika artikel nr fast med samma namn så det är ju inte säkert att detta är det järn du hade. Kopierar en länk till sidan så får du jättegärna bekräfta om det känns som samma som du hade. http://www.netonnet.se/art/hem-och-h...bo+Gv8365#tabs
Givetvis har jag även ett par frågor om detta järn. Jag drog ju slutsatsen efter tidigare hjälp i denna tråd att jag inte behövde så högt ångtryck som jag trodde. Sänkte då mina krav från 6 bar till 4,5. Detta turbojärn på netonnet har ett ångtryck på 5,5 bar. Det som förvillar mig är att det även står att järnet har inställbara ångfunktioner samt att där är en justerbar termostat. Min första fråga är då, vad innebär detta? Betyder det att jag kan höja o sänka bar-antalet på ångtrycket själv som jag vill ha det, upp till 5,5 då såklart? För detta vore ju isf det ultimata tycker jag. Nästa fråga handlar om stryksulan vilket vi även diskutterat innan i tråden. Det står att det är en Palladium-glissée, vilket jag aldrig har hört talas om. Innebär det att det varken är aluminium el teflon utan ngt helt annat då? Och behöver man ändå köpa en teflonsko att trä på järnet för att skydda tyget på bästa sätt? En sista fråga är till alla er som skriver att man köper de billigaste ångstationerna i Ullared, menar ni då inne på själva Ge-Kås el är det Netonnet ni syftar på? Hoppas på en trip dit nu nästa vecka för att äntligen göra slag i saken o köpa mig en alldeles egen ångstation!!!
Lillstrumpan är inte uppkopplad   Svara med citat