Visa ett inlägg
Gammal 2010-03-16, 12:05   #3
solsting solsting är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2006
Inlägg: 3
Jimipe
Tack för svar.

Kostymen kommer inte behöva vara så pass tight som den bilden, ledsen om det var missvisande, men det var det närmsta jag kunde hitta. Och jag är ute efter en annan ytkänsla än vad traditionell trikå ger, har egentligen velat använda mig av en tjock syntetisk trikå, något som verkar nästintill omöjligt att hitta. Det tyget jag har nu ger mig tillräckligt med strech för att få den så kroppsnära jag vill. Det jag är orolig för att att det efter ett antal användningar kommer att börja formas "bubblor över knäna".
Det gäller en teaterkostym som kommer användas frekvent under rep och spelas under en månads tid.

Fenomenet jag syftar på är när just trikå eller annan strech efter en tids användning töjs ut så att tyget över knät inte går tillbaka utan bildar en "bubbla" över knät när benet är rakt. Jag sett det på tighs, mjukisbyxor och jeans.

Gäller det helt enkelt att hitta ett tyg med bra kvallitet eller finns det några sömnadstekniska tips som kan förebygga? ex att göra det så tight som möjligt?

/Ellen
solsting är inte uppkopplad   Svara med citat