Visa ett inlägg
Gammal 2013-07-30, 13:07   #33
vickson vickson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2013
Inlägg: 10
Citat:
kanvas skrev: Visa inlägg
Jag vet inte om du syftar på mig, men jag försökte ge råd som jag hade uppskattat. Och jag tyckte dessutom att jag var tydlig med att 4000 räcker långt.

För övrigt, jag har sytt ett hundtäcke till min greyhound på en emerald en gång. Det gör jag inte om. Det gör nog inte den heller, hihihi

Jag hade kollat blocket före en handlare!
Jag syftar inte till någon speciell så, men mycket av diskussionen går mig över huvudet. Och jag är verkligen tacksam för alla råd, det svåra är dock när man inte har kunskapen att förstå dem.

Om jag bara utgår från början av ett av dina stycken så skapas många frågetecken för mig:
mindre hemmaskiner (vilket är?)
en gammal (hur gammal?)
raksömsmaskin (jaså en sån?)
en gammal sicksack (jaså en sån?)
flatbädd (en.. vadå?)
inte cylinderarm (hm jaha...?)

Det är alltså den nivån jag ligger på. Så jag förstår att du har kunskap och vill väl, och att i välmening ge mig så här fina råd är som att kasta pärlor för svin. Jag är på stadiet: "en xxx modell xxx av årgång xxx är bra begagnad, men kolla att att xxx är xxx. Ska du ha en ny är xxx modell xxx okej. Passa dig för alla xxx för det är ett skitmärke, och xxx var bra fram till 1997." Typ.

Jag har kollat Blocket men hittills inte hittat något av kvalitet (eller vad jag tror är kvalitet efter vad jag läst här på forumet) här i krokarna. Sen lästa jag någonstans att man som novis inte ska köpa på Blocket för att man inte vet vad man ska kolla efter och inte får någon garanti som man kan få om man köper av en handlare?

Jag blir förhoppningsvis bättre på det här, inte trodde jag att det var så svårt.
vickson är inte uppkopplad   Svara med citat