Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-24, 22:17   #27
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
Question sökandet fortsätter men va f-n

jag har nu kollat med Janome i Norge angående saken.Jag måste ju vara trög eller något

Jag frågar om det går att sätta i en lampa som är LED istället för den vanliga som sitter i. Då får jag svaret att Janome 6600 inte går att bygga om till LED. Men jag vill inte bygga om den utan bara sätta i en LED lampa som motsvarar en vanlig med samma effekt. Jag fortsätter att få samma svar. Det går inte att bygga om den till LED...

I annan armatur sätter man helt sonika i en LED lampa istället för en vanlig lampa. Vad är skillnaden?

Varför är en symaskin annorlunda? Säkert är det så att det är något med kretskort eller annat som ställer till det.

Men varför skulle jag vilja bygga om den? Jag vill så klart ha bättre ljus för jag tycker inte att det är så lysande bra belysning på min maskin.

jag har tittat på alternativet att montera en LEDlist i stället under magen på maskinen. Med egen strömtillförsel. Lite lödande ska jag nog klara av.

Min maskin är lite nattlampa... så en LED skulle spara lite ström kan jag väl tänka. Hahahah den är LEDljus i nattens mörker och den blir inte så varm heller som en vanlig lampa.

äventyret med LED till symaskiner fortsätter alltså....

ps

sewinglights är inte aktivt längre. trycker man på modellnamnen så finns det inget där och jag får inga svar från dem.

Senast redigerad av Samigabriell den 2013-11-24 klockan 22:19. Anledning: glömde kommentera 123sewinglights
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat