Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-06, 16:35   #7
Bocarlsson Bocarlsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2017
Inlägg: 11
Citat:
Izza87 skrev: Visa inlägg
Hej!

Jag har precis börjat sy och tycker det är jättekul. Skulle därför vilja köpa en egen maskin. Har ni några bra rekommendationer på enkla nybörjarmaskiner men som man kanske ändå klarar sig på i några år och som ger fina resultat?

Jag har funderat lite på en Husqvarna Emerald 116. Vad tror ni om den? Jag är dock intresserad av andra maskiner också som ni tycker är bra och prisvärda

Tack på förhand!
En begagnad nyservadskulle jag rekommendera. själv är jag en sucker för gamla husqvarna. Har en automatic 21 vilken är ca 60 år men dom funkar nästan för alltid med lite hjälp. dom är som gamla bilar: bra kvalitet och hyfsat enkla att laga. min kostade 500 men brukar ligga på runda 1000. det bästa är nog att antingen gå till en najs reparatör som säljer gamla maskiner eller köpa en gedigen på blocket och sen lämna in den direkt på service. det ligger på 700-1000 plus reservdelar om det behövs.

nya budgetmaskiner brukar ofta vara klena och ha mycket onödiga funktioner som bara leder till fler saker som kan gå sönder och är ofta inte så tunga så dom inte står lika still. en vän har en singer som kostade 1000 ny som hon avskyr och aldrig använder.

lycka till
Bocarlsson är inte uppkopplad   Svara med citat